Splitbox (1 monitor til ? PC)
Fra : Søren L.

Dato : 29-11-01 18:09

Hej.

Jeg skal have fat i en elektronisk splitboks - måske to. Jeg har 12 maskiner
som jeg gerne vil overvåge med een (eller måske 2) monitore. Desværre er det
som det typisk er, nemlig at der både er PS2 mus og keyboard, AT mus og
keyboard blandet sammen i een stor pærevælling, så det skal være en boks som
kan klare det hele (og som også virker med det hele!). Endvidere... kan man
ikke få nogle lidt smartere "blæksprutte kabler" istedet for at have een til
tastatur, een til mus og een til VGA? Selvfølgelig skal kablerne være godt
skærmet (VGA).

Hvilken type vil I anbefale?

Hilsen Søren

Fra : Kim Jensen

Dato : 30-11-01 09:33

On Thu, 29 Nov 2001 18:09:16 +0100, "Søren L." <unknown@nowehere.com> wrote:

> [...]
>keyboard blandet sammen i een stor pærevælling, så det skal være en boks som
>kan klare det hele (og som også virker med det hele!).

F. eks.

ATEN CS-114 ( 4 x PC )
ATEN CS-128 ( 8 x PC )

http://www.aten.com.tw/

>Endvidere... kan man ikke få nogle lidt smartere "blæksprutte kabler" istedet for at have een til
>tastatur, een til mus og een til VGA? Selvfølgelig skal kablerne være godt skærmet (VGA).

Jo.

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 30-11-01 15:22

In article <3c066bc1$0$89863$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
unknown@nowehere.com says...
> [...]
> tastatur, een til mus og een til VGA? Selvfølgelig skal kablerne være godt

Jeg går ud fra at computerne er forbundet i netværk. Hvorfor ikke anvende et
lille stykke software til det? Jeg har selv prøvet med en mekaniske løsning og
det gav mildest talt nogle dårlige billeder på min skærm.
Jeg endte med at prøve med en software løsning, hvor jeg har prøvet Symnatec
PCAnywhere (www.symantec.com) , VNC (http://www.uk.research.att.com/vnc/),
Radmin (www.radmin.com) og Windows XPs (ftp://upc.bink.nu/msrdpcli.msi) egen
indbyggede remote desktop funktion.
Af de tre mener jeg, at Radmin er den bedste. Jeg bruger lige nu en kombination
af Radmin og Windows XPs RDP, fordi RDP giver mulighed for at køre opløsningen
uafhængigt af, hvad serveren er sat op til.

Hvis det SKAL være en mekaniske løsning, ved jeg, at www.shg.dk fører produkter
af den type. Jeg har dog aldrig set en løsning, der kombinerer de forskellige
stik og heller ikke en, der kan klare så mange forbindelser.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : EA

Dato : 01-12-01 02:27

Danbit har godt udvalg i sådanne switche, der bruger
blækspruttekabler... kig her:
http://www.danbit.dk/kat2002/1800.phtml

f.eks denne
http://www.danbit.dk/kat2002/1816.phtml
eller denne (2 brugere)
http://www.danbit.dk/kat2002/1819.phtml

De er dog ret pebrede i prisen, især når man skal op på mange PC'ere i
en switch, men de er elektroniske så du får et ordentligt
skærmbillede.

Du kan også få mekaniske, som er meget billigere.. men så er skærm
kvaliteten også derefter, max 640x480, og der kan blive problemer med
muse emulering.
http://www.danbit.dk/kat2002/1807.phtml

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Mvh Eivind

Fra : Søren L.

Dato : 03-12-01 09:22

> Danbit har godt udvalg i sådanne switche, der bruger
> [...]

Takker - det var lige hvad jeg eftersøgte. Lidt dyre, ja.

Hilsen Søren.