XP-model betegnelser ikke = Mhz
Fra : Ukendt

Dato : 29-11-01 13:56

En af mine kammerater har lige købt en computer med XP1700+
processor....
Han var så glad indtil han fandt ud af af den kun kørte med 1,46 Ghz...!

Hvorfor hedder modellen ikke XP1460..?
Er det bare et billigt salgstrick fra AMD's side... eller er der noget
hold i "tallet" (her hentydes om 1700 kan sammenholdes med processorens
kraft)

Bare lidt undren fra min side..!

Model Mhz Forøgelse
XP1500+ 1330
XP1600+ 1400 70
XP1700+ 1460 60
XP1800+ 1530 70
XP1900+ 1600 70

Mvh Kurt

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 29-11-01 14:04

"Kurt Hawthorn Sørensen" <hawt@REMOVETHISdanishcrown.dk> skrev >
> Hvorfor hedder modellen ikke XP1460..?

XP-tallet betegnelsen svarer til hvad en tilsvarende almindelig Athlon
skulle køre for at levere samme ydelse.

En XP 1600 ved 1400 mhz yder altså lige så godt som en almindelig Athlon
ved 1600 Mhz. (som ikke fås)

Og ikke, som mange tror, at det skal være sammenligneligt med en Intel
Pentium 4.

mvh
Peter

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 29-11-01 15:50

> [...]
> ved 1600 Mhz. (som ikke fås)
>
> Og ikke, som mange tror, at det skal være sammenligneligt med en Intel

Arrhh.... de vil nu alligevel gerne sammenligne!
Dette er snippet fra AMD's faq
(http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_2315_3872,00.
html#10228):

Q: What do the 1900+, 1800+, 1700+, 1600+, and 1500+ numbers mean?

A: These are model numbers. AMD identifies the AMD Athlon XP processor using
model numbers, as opposed to megahertz, such as 1900+, 1800+, 1700+, 1600+
and 1500+ versions. Model numbers are designed to communicate the relative
application performance among the various AMD Athlon XP processors, as well
as communicate the architectural superiority over existing AMD Athlon
processors. The AMD Athlon XP processor 1900+ will outperform an Intel
Pentium® 4 processor operating at 1.9GHz on a broad array of end-user
applications.

Mvh. Peter
www.peterbj.dk (Nu over 750 vitser!!!)

Fra : Thf

Dato : 29-11-01 16:39

Men stadig en uærlig salgsfidus, ikke alle følger med i edb, og de der ikke
gør hopper på limpinden, lige som manden der blev beskrevet i indlægget.

> [...]
>and 1500+ versions. Model numbers are designed to communicate the relative
Det er ikke helt tosset, jeg har brugt SisoftSandra til at sammenligne min
P4 med de indlagte test de har lavet, og min 1.7 ligger ved en TB 1.4.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-11-01 16:42

Thf wrote:

> Men stadig en uærlig salgsfidus, ikke alle følger med i edb, og de der ikke
> gør hopper på limpinden, lige som manden der blev beskrevet i indlægget.

Nej, dem der bliver snydt er dem der tror at megahertz er en
god målestok for hvor god en CPU er.

Ergo, brok dig over Intels bevidstløse stræben efter en højere
og højere clockfrekvens, i stedet for AMDs ærlige forsøg på at
bryde med en målestok, som med tiden er blevet til mere skade
end gavn.

--
Peter Knutsen

Fra : Thf

Dato : 29-11-01 18:23

>Nej, dem der bliver snydt er dem der tror at megahertz er en
>god målestok for hvor god en CPU er.
Nå ja, nu var det jo det han selv skrev ! jeg citerer,,,

"
> [...]
"

>Ergo, brok dig over Intels bevidstløse stræben efter en højere
Jeg brokker mig ikke over noget, jeg reagerer bare på en indlæg.

>og højere clockfrekvens, i stedet for AMDs ærlige forsøg på at
Ok, jeg skal nok maile Intelog Am, og bede dem om ikke skal lave cpu'er med
højere arbejds evne, det er der jo ingen der ønsker, hvis jeg har forstået
din tekst rigtigt.
"AMDs ærlige forsøg" ? alt er relativt.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Claus Lerbech Jensen

Dato : 29-11-01 19:22

"Thf" <tommy_friis@mail.dk> wrote in message

> [...]
med
> højere arbejds evne, det er der jo ingen der ønsker, hvis jeg har forstået

hvad med bare at se på spec.org hvis man vil vide hvad der er hurtigs

Fra : --* edmundo *--

Dato : 29-11-01 20:00

"Kurt Hawthorn Sørensen" <hawt@REMOVETHISdanishcrown.dk> skrev i en
meddelelse news:3C06306C.C54E7D5F@REMOVETHISdanishcrown.dk...
> En af mine kammerater har lige købt en computer med XP1700+
> processor....
> Han var så glad indtil han fandt ud af af den kun kørte med 1,46 Ghz...!

Hmmm, en bil har vel heller ikke en tophastighed på 220 km/t bare fordi
speedometeret går til det!!!

Nå, men man får meget ud af at sætte sig ind i sagerne. Din kammerat behøver
ikke at ærge sig, for han har købt en ganske god pc.

Edm...