genveje i X (SawFish/Gnome/RedHat)
Fra : Ostehapsen

Dato : 27-11-01 23:02

I min glædesrus over at have fået rulleknappen til at virke efter at
have givet gpm sparket (RedHat 7.2 standard install med text mode
opstart) vil jeg gerne have has på et andet irritationsmoment. Det er
gået op for mig at jeg bruger <alt>+<tab> ret meget i Windows. Findes
der et tilsvarende koncept for skift imellem programmer i X? Det er
specielt interessant eftersom tasklisten har det med at få et anfald og
ikke reagere positivt på førstehjælp. Det drejer sig om
SawFish/Gnome/RedHat. Enlightenment vil ikke køre særligt længe i
øjeblikket :| Andre genveje har også interesse men jeg har lært
ctrl+alt+backspace ;)
(ctrl+esc for at få hovedmenuen frem er også rar)

--
Aksel

Fra : Poul-Erik Andreasen

Dato : 29-11-01 01:58

Ostehapsen wrote:

> [...]
> ctrl+alt+backspace ;)
> (ctrl+esc for at få hovedmenuen frem er også rar)

Gå ind i wærktøjskassen her finder du unde sawfish et punkt der
hedder shortcuts.
Det kan du lave din egen <alt>+<tab> (M-TAB) og connecte den til
cycle windows
( den plejer at være standart jeg ved ikke hvorfor den er
forsvundet hos dig)

--
-
Poul-Erik Andreasen

Fra : Ostehapsen

Dato : 28-11-01 08:40

Poul-Erik Andreasen wrote:

> Det kan du lave din egen <alt>+<tab> (M-TAB) og connecte den til
> cycle windows
> ( den plejer at være standart jeg ved ikke hvorfor den er
> forsvundet hos dig)

Hep, Shortcuts er fundet under Programs->Settings->Sawfish Window
Manager. Cycle windows stod til M-TAB, men efter jeg havde "grabbet"
står den nu til A-TAB. Det hvirker, men hvordan kan det være at det skal
hedde A-TAB her?

--
Aksel

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-11-01 11:38

Ostehapsen> Hep, Shortcuts er fundet under
Ostehapsen> Programs->Settings->Sawfish Window Manager. Cycle windows
Ostehapsen> stod til M-TAB, men efter jeg havde "grabbet" står den nu
Ostehapsen> til A-TAB. Det hvirker, men hvordan kan det være at det
Ostehapsen> skal hedde A-TAB her?

Fordi på nogle distrib, der bliver <ALT> fortolket som <ALT>=A mens
andre fortolker det som <META>=M, lidt trælst hvis man gerne vil porte
sin opsætning mellem flere maskiner.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"