LM starter ikke op
Fra : Willow_

Dato : 28-11-01 22:03

Hej!

Efter en opdatering med MandrakeUpdate, hvor der bl.a. var
en opdatering afkernen, vil min computer ikke starte op i Linux.
Den stopper ved Loading linux.............

Jeg har prøvet at boote i failsafe i stedet, men så stopper
den blot ved Loading failsafe..[...]

Jeg har også prøvet at boote på min LM 8.1 cd-rom, og lave en
opdatering. Men her går det galt med en fsck fejl.

Nogen idéer til hvordan jeg kan få mit system tilbage?

--
Regin Larsen

--
Posted from 0x3ef38e2d.virnxx3.adsl.tele.dk [62.243.142.45]

Fra : supermand

Dato : 28-11-01 22:43

"Willow_" <npsoam@opia.dk> mumlede noget i

> Nogen idéer til hvordan jeg kan få mit system tilbage?

Hvad sker der hvis du prøver at boote med den gamle kernel?

Fra : Willow_

Dato : 28-11-01 22:49

"supermand" <kal-el@metropol.is.invalid> wrote in message

> Hvad sker der hvis du prøver at boote med den gamle kernel?

Ermmm... til det må jeg være dig svar skyldig, da jeg ikke lige
ved hvordan man gør det. Det håber jeg på du (eller en anden) kan
fortælle mig :)

venligst, Regin Larsen

--
Posted from 0x3ef38e2d.virnxx3.adsl.tele.dk [62.243.142.45]

Fra : supermand

Dato : 28-11-01 23:05

> [...]
>
> Ermmm... til det må jeg være dig svar skyldig, da jeg ikke lige
> ved hvordan man gør det. Det håber jeg på du (eller en anden) kan

Jeg må desværre skuffe dig, jeg _aner_ ikke om mandrake automatisk tager en
backup af den gamle kernel.. læs eventuelt
http://jgo.local.net/LinuxGuide/linux-kernel.html - der står at det er en
god ide at ha en backup (af årsager du kender nu)