Athlon Palomino XP 1600+
Fra : John Nielsen

Dato : 27-11-01 22:09

Hej !

Jeg har fået samlet nedenstående system, og alt ser ud til at virke efter
hensigten. Desværre har jeg problemer med at få computeren til at starte
hver gang. Problemet helt præcist i at den ikke starter når den har stået
slukket i et stykke tid. Man kan høre computeren booter, men skærmen er
sort. Når man så tænder system lige efter virker starter den helt normalt.
Hvad kan det skyldes - Er der nogen der har en ide til hvad der kan være
galt ?

Jeg har sat jumper-settings til default. Det ser ud til at vcore er 1.75 i
biosen, hvilket også svare til anvisningerne fra amd. Kan det skyldes at den
mangler mere kraft - kan den sættes til 1.8 uden det skader cpu ?

Hilsen

John

CPU : Athlon Palomino XP 1600+ (1400MHz)
BUNDKORT : Soltek SL-75DRV, AGP >1500 Mhz IDE100,SocketA, FSB 266, DDR RAM

RAM : Kingston - 7.5ns. 256MB PC-266 DDR 2100 - KVR266X64C25/256

GRAFIKKORT: Hercules - Prophet 4000, Kyro chipsæt, 32MB

HD : 60,0 GB - UDMA/100 - 7200/2048KB - Deskstar

Fra : Ronni / The real one~

Dato : 28-11-01 22:33

Det er meget svært at sige!
Jeg ville nok forsøge noget udelukkelses metode, ud med det hele på nær det
mest
nødvendige, funker den sætter du det næste kort i osv.
Funker den ikke prøver du med noget andet ram, et andet gfx -anden skærm
osv.

Dog kunne det godt lyde til at have noget med temperatur at gøre, da den
ikke starter
første gang, men hvis man som jeg har forstået det, tænder slukker og
tænder - kickstarter - den, kunne det godt være noget koldlodning på
bundkortet, men jeg
skal ikke spille et klogt hoved på det område.

Det var hvad jeg selv ville have gjort.

mvh
Ronni
ronni1@ofir.dk

Fra : Fenris

Dato : 15-12-01 23:14

From "Ronni / The real one :-\)" <ronni1@ofir.dk> came:

> [...]
>bundkortet, men jeg
>skal ikke spille et klogt hoved på det område.

Jeg har nøjagtigt det samme problem med mit system, der OGSÅ er en XP1600+
på et SL-75DRV2 kort. Min lillebror har haft samme problem, dog i større
omfang, på et andet system (vist nok også et soltek MB - ellers et ASUS).
Jeg har ikke gidet gøre noget ved det, da det ikke er et problem for mig
lige at lukke maskinen helt ned, og så tænde igen.

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>