hvad gør jeg fejl
Fra : Sten-Martin

Dato : 28-11-01 21:44

hej
jeg har et lille problem.
1. pc som er leveret med reinstall cd 2. stk
jeg ville nu montere en cd-rom brænder, men så går det galt.
jeg kan ikke få reinstall cdèrne til at virke, men ellers virker alle andre
programmer, selv hvis jeg buger et andet windows program.
disse cd der er med, kan de ikke bruges hvis man
montere en ekstra hardisk eller cd-rom m.m

gerne svar til sten-n@post4.tele.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 28-11-01 22:46

"Sten-Martin" <sten.martin@has.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> disse cd der er med, kan de ikke bruges hvis man
> montere en ekstra hardisk eller cd-rom m.m

CD-rom brændere er Plug'nplay kompatible!
Har du sat strømkablet til?
Husk at sætte jumperne bag på brænderen rigtigt.

Du burde altså kunne følgende:
Afbryd strømmen helt til PC'en
Have Hd og cdrom/DVD på primær som henholdsvis master og slave.
Husk at sætte jumperne rigtigt.
Sætte brænderen på som sekundær master.
Forbind drevet med sekundær IDEport med ddet medfølgende kabel.
Sæt jumperen til master
Tænd maskinen.
Windows skulle så selv finde drevet og installere drivere uden, at du skal
bruge recovery diskene.
Husk iøvrigt strømkablet - der er indtil flere ledige i maskinen.

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Sten-Martin

Dato : 28-11-01 23:52

"Jesper Nielsen" <jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
> den, må man tage en computer til hjælp

Tak jesper.
måske fortalte jeg det ikke rigtigt.
jeg kan få alt til at virke, både som prim og master som D og E. og
omvendt.
det som så ikke virker er at når jeg har monteret brænderen, er at min cd
som skulle kunne sætte computeren op som den var da jeg købte den ikke vil
boot op og slette harddisken og heller ikke geninstallere.
hvis jeg så fjerner fladkablet til brænderen virker geninstall cd erne godt
nok.

ellers må jeg bruge en windows version til at sætte computeren op med, for
det kan jeg godt.

sten-martin