Hvad gør jeg mod disse programmer?
Fra : Jan Bundgaard

Dato : 28-11-01 19:51

Hej
Jeg har installeret Zonealarm Pro , adAware , intermute ,
Norton Systemworks osv.
MEN alligevel har en hjemmeside? installeret sig som
"startpage" i min browser , jeg kan ikke fjerne den!
Har kikket i Registry filerne og fjernet hjemmesiden,
men ved restart af pc'eren dukker den op:(
HJÆLP!!
Kan jeg på nogen måde skrivebeskytte min favorites og
starside??
Jeg kører WinMe
MVH Jan Bundgaard

Fra : Karsten H.

Dato : 28-11-01 23:09

Thus spake Jan Bundgaard in news:3c0532f1$0$189$f5c28336
@nntp02.dk.telia.net:

> MEN alligevel har en hjemmeside? installeret sig som
> "startpage" i min browser , jeg kan ikke fjerne den!

Scan for virus.
Kig efter om nogen, evt. dig selv, har installeret et program til at vise
'gratis' nøgenbilleder med.
Se om der ligger nogle ukendte Run= entries i win.ini
Finder den ingen af delene, så ville jeg nok overveje en reinstallation.

FUT til dk.edb.system.ms-windows.desktop

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Troels Larsen

Dato : 28-11-01 23:29

"Jan Bundgaard" <janbundgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har installeret Zonealarm Pro , adAware , intermute ,
> Norton Systemworks osv.

igen: husk en virusskanner !

> Kan jeg på nogen måde skrivebeskytte min favorites og
> starside??

Hmmm ved ikke, men du kan sørge for at det ikke er nødvendigt..

IE > Funktioner > Internet Indstillinger
Slå alt hvad der hedder scripting scripts, etc fra på Internet Zonen
(Beklager, men det virker)
Hvis der så er sites du besøger der bruger Javascript (Læs 97%), så tilføjer
du dem til websteder du har tillid til (Og tillader scripting for disse
sider)

Dette er iøvrigt også metoden til at undgå Nimda (en af dem)

Iøvrigt, tag det nu roligt - bare fordi du har et pornosite som startside,
betyder ikke at alt på din pc er tabt - det betyder bare at du skal være
lidt mere forsigtig i fremtiden

/Troels

Fra : Carsten W. Smith

Dato : 30-11-01 18:58

Hej.

Du KAN jo også gå ind i Funktioner ->Internetindstillinger, og hér vælge
"Tom side". På dén måde er du sikker på at have en blank startside.

MVH
Carsten W. Smith

Fra : Andreas Falck

Dato : 01-12-01 18:46

"Carsten W. Smith" <carsten@wesselsmith.dk> skrev i en meddelelse

> Du KAN jo også gå ind i Funktioner ->Internetindstillinger,
> og hér vælge "Tom side". På dén måde er du sikker på at
> have en blank startside.

Hvis du nu læste og brugte disse oplysninger:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

- så kunne jeg måske overtales til at fortælle spørgeren, at det
måske var en idé for ham at installere Adaware fra
www.lavasoftusa.com. Jeg havde et lignende problem, efter at min søn
havde leget lidt med min PC'er, og det forsvandt igen efter
installation og kørsel af Adaware! - Det var nu ikke på grund af dette
at Adaware blev installeret, og måske er det kun et tilfælde at det
hjalp!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk