Grrrr. Farvepatron
Fra : Tom

Dato : 28-11-01 18:27

Hej

Ja nu er jeg ved at være godt træt af min HP890C deskjet printer. Det er 4.
gang at jeg kan smide en næsten helt ny 3-farvet patron til over 300 Kr væk.
Hver gang når jeg ikke har brugt printeren i en måneds tid så er den gule
farve væk og uanset hvor mange gange man kører renseprogrammet igennem så
kommer der ikke hul i dyserne igen.
Patronerne er aldrig brugt mere end 5% så de er som nye når de bliver smidt
ud.

Er der ikke noget man kan gøre ved dette penge ud af vinduet vanvid, når nu
man ikke bruger printeren så ofte?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens

Dato : 28-11-01 20:06

On Wed, 28 Nov 2001 18:26:56 +0100, "Tom" <tkc_dk@iname.com> wrote:

> [...]
>ud.
>
>Er der ikke noget man kan gøre ved dette penge ud af vinduet vanvid, når nu

Prøv dette lile trick

Fold et stykke køkkenrulle sammen en 2 - 3 gange.
Læg det på en underkop og gør det vådt. Ikke bare fugtigt,
men rigtigt vådt.
Sæt farvepatronen på det så dyserne bliver presset let
ned mod den våde køkkenrulle.
Vent en 2 - 3 timer.
Sæt patronen tilbage og kør en rensning

Det har flere gange virket på min farvepatron.
( HP 850 )

Mvh Mogens

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-01 21:20

> [...]
> men rigtigt vådt.
> Sæt farvepatronen på det så dyserne bliver presset let

Eller brug refill.
Se fx.
<http://www.doninkjet.synonym.dk/>

/Mikael

Fra : Suffo

Dato : 28-11-01 23:25

Jeg fik dette råd fra en forhandler, "læg patronens dysedel ned i en [1;15]
salmiakspiritus og vand blanding, vandet skal være lillefingervarmt, i ca. 5
timer, derefter skulle det være helt renset. Burde gøres ved hoveder hvor
man kan skifte patroner"

Mvh
Suffo

Fra : Soren Pedersen

Dato : 29-11-01 09:10

Det kommer lidt an på om du har lyst til at splitte din printer ad - Det er
klappen der skulle holde tæt når du ikke bruger printeren der ikke slutter
tæt. Hvis alt er som det skal være kan printeren stå i et par måneder uden
problemer.

Mvh
/Søren