P4 (socket 478B) og Støjsvag køling
Fra : Jacob Emil Bang

Dato : 28-11-01 18:17

Hejsa

Er der nogen der har erfaring med hvad man skal købe for at få støjsvag
køling af en P4 1,8ghz (socket 478b)???

Som jeg har skøjtet mig frem til har jeg ca. 2 muligheder:

1. udskift kun blæseren med en pabst blæser (Hvor stor osv. skal sådan en
være???) (pris ca. 200)..
2. Købe en MOLEX RADIAL FIN COPPER P-4 fra f.eks. www.morgen.dk (pris 349)
3. ???????????

Jeg vil bare have en der virker og ikke larmer!
Men hvad kan folk her anbefale???

Mvh
- Jacob

Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 18:28

Ang. ad 2)
Jeg har selv lige monteret en Molex radial fin køler (Sokkel A - 1 ghz), og
selvom kølingen ikke er i topklasse (den holder sig regelmæssigt på 52
grader), så siger den næsten ikke noget.
Men mht. kølingen har jeg til gengæld andre ting der spiller ind.. såsom et
serverskab/rum der slet ikke bliver ventileret (endnu) :). Så det er jo nok
meget muligt at temperaturen kunne komme længere ned hvis den ambiente
temperatur var lavere. Det finder jeg snart ud af, men for at runde sagen
af, så er jeg godt tilfreds med min Molex.

Og ad 1)
Jeg kender et par stykker der roser Pabst til skyerne. De skulle praktisk
taget være lydløse. Det er således også Pabst blæsere jeg har tænkt mig at
bruge til ventilering af førnævnte arrangement.

/U

Fra : Jacob Emil Bang

Dato : 30-11-01 16:36

> [...]
> taget være lydløse. Det er således også Pabst blæsere jeg har tænkt mig at
> bruge til ventilering af førnævnte arrangement.

Min CPU temp ligger lige nu på mellem 60 og 70 grader - er det ikke lidt
højt?
Hvad skal temperaturen ligger på for en P4 1,8ghz ? - Der er self. forskel
på hvordan temperaturen bliver målt osv - men den er nok ikke mindre end det
jeg kan aflæse i hmonitor... ??

Anyway - jeg tror jeg vil finde mig en god papst blæser - jeg skal bare lige
gennemskue hvor meget luft (CFM) den skal levere, i kombination med den
kølerprofil jeg har.. Men er fremgangsmåden her at gætte sig lidt frem??
Eller hvad gør jeg lige?

Nogen gode råd?

mvh
- Jacob

Fra : Thf

Dato : 30-11-01 18:47

>Min CPU temp ligger lige nu på mellem 60 og 70 grader - er det ikke lidt
>højt?
Asusprobo, som jeg bruger viser, på min P4 1.7mzh,
mobo=28 cpu=39.
Bios viser ca. 9 grader mere end proben.

Jeg har en 80mm pabst i bunden(ind) og en i toppen(ud).

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S