RAM!!!!
Fra : john tilsted

Dato : 28-11-01 15:31

Hej!
Har lige nu sat mere Ram i, hvor kan jeg se om det er OK?
Mvh. John

Fra : Kong Kent

Dato : 28-11-01 15:34

john tilsted <john.tilsted@mail.dk> skrev i en
> Hej!
> Har lige nu sat mere Ram i, hvor kan jeg se om det er OK?

Når du starter op. Så bør tælleren gerne tælle alle Ram med. Det er
ligegyldigt om din nye blok sidder i slot1 eller slot2. Den bør tælle dem
alle uanset.

Lad os antage at du havde 128MB før du opgraderede, og du så har isat 256MB
ekstra. Før talte den kun op til 128, men nu bør den så køre helt op til
384. Hvis den stadig kun tæller til de 128 er det fordi du ikke har sat dem
rigtigt i. Men der er ikke noget der skal ændres i hverken bios, setup eller
lign. Maskinen klarer selv det hele.

--
Kent.
icq # 105788206

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 28-11-01 15:40

"john tilsted" <john.tilsted@mail.dk> wrote in message
> Hej!
> Har lige nu sat mere Ram i, hvor kan jeg se om det er OK?

Lige når du tænder computeren kan du se RAM'en blive "talt op". Der kan du
se hvor mange kilobyte (KB) RAM der registreres.
En anden mulighed er at højreklikke på "Denne Computer" og vælge
"Egenskaber". Det skulle der gerne stå hvormeget RAM der er installeret i
maskinen.

- Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-11-01 15:48

> Har lige nu sat mere Ram i, hvor kan jeg se om det er
> OK?

Hvis du vil teste om rammene virker, kan du gøre det med
dette program:

<www.memtest86.com>
Lad det køre i et par timer.

/Mikael