HELT ny PSU virker ikke?
Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 11:21

Jeg har lige anskaffet mig en sjover af typen:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=29&page=1
(dog ikke fra Studiedata, men shg.dk)

Men da jeg havde plugget den i og ville starte skete der ingenting. Absolut
ingenting. Er det mig der er en hardware mongol, eller kan det mon passe at
sådan en ellers robust PSU kan være gået defekt under afsendelsen? Findes
der måder at afprøve det på, udover at sætte den til i et kabinet?

Og ja, jeg har også prøvet at skifte powerkabel og at sætte den i andet
kabinet..

I begge afprøvede kabinetter sidder der normalt en 230W, hvor denne er 300W.
Det skulle vel ikke have nogen betydning?

/U

Fra : Madsen

Dato : 28-11-01 11:33

On Wed, 28 Nov 2001 11:21:28 +0100, "Uffe Fey" <uffe@idenionNOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>
>I begge afprøvede kabinetter sidder der normalt en 230W, hvor denne er 300W.
>Det skulle vel ikke have nogen betydning?

Har du husket at tænde for stikkontakten ?

Nogen PSU'er har en afbryder bagpå. Har du husket at
tænde for den ? Hvis der altså er en. Selvfølgelig et
dumt spørgsmål, men det kunne jo være noget så
simpelt.

Mvh Mogens

Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 11:56

"Madsen" <madsen@dontmailme.dk> wrote in message
> [...]
> tænde for den ? Hvis der altså er en. Selvfølgelig et
> dumt spørgsmål, men det kunne jo være noget så

Hehe.. jaja, okay, så hardware mongol er jeg dog heller ikke; jeg kan med
sikkerhed sige at der var strøm på og afbryderen bagpå var slået til ;).
Hvis bare det var så simpelt..

/U

Fra : Thomas Worm Madsen

Dato : 28-11-01 12:28

> [...]
> sådan en ellers robust PSU kan være gået defekt under afsendelsen? Findes
> der måder at afprøve det på, udover at sætte den til i et kabinet?

Det kan være sikringen der er gået.. de er jo ikke jordens mest holdbare
str. Prøv at åbne PSU'en og tjek =)

/TWM

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-11-01 12:31

On Wed, 28 Nov 2001 11:21:28 +0100, Uffe Fey wrote:

> [...]
> der måder at afprøve det på, udover at sætte den til i et kabinet?
>
> Og ja, jeg har også prøvet at skifte powerkabel og at sætte den i andet

Den måde du beskriver dine anstrengelser på får mig til at tænke på om måske
har prøvet at tænde den uden at koble den på et bundkort? I så fald er det
vist helt normalt at blæseren ikke begynder at køre rundt.

Hvis jeg nu har fornærmet din intelligens, må du undskylde, jeg prøver blot
at hjælpe

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 12:44

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> vist helt normalt at blæseren ikke begynder at køre rundt.
>
> Hvis jeg nu har fornærmet din intelligens, må du undskylde, jeg prøver

Nej, der skal mere til :). Jeg var måske lidt hurtig til at beskrive
problemet, så lad mig én gang for alle gøre det klart:

1) Der ER tændt for stikkontakten (og stikket sidder i ;)
2) Der ER tændt for afbryderen bagpå
3) Den ER koblet på både MB og en enkelt disk (har også prøvet at koble på
alt på én gang)

Men svarene i tråden tyder (desværre) på at der ikke er nogen åbenlyse ting
jeg overser. Den er nok defekt.. øv, øv.

/U

Fra : Multibear

Dato : 28-11-01 13:09

Hej Uffe!

> Men svarene i tråden tyder (desværre) på at der ikke er nogen åbenlyse
ting
> jeg overser. Den er nok defekt.. øv, øv.

Du kan teste den ved at kortslutte ben 13 og 14. (Sort og grøn). Så skal den
starte.
(Det er det dit MB gør når du trykker på power knappen.)

Se evt. her hvis du er i tvivl, eller spøg igen.
http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/

Hilsen
Asbjørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 28-11-01 21:00

"Multibear" <multibear@tdcadsl.dk> wrote in message

> Du kan teste den ved at kortslutte ben 13 og 14. (Sort og grøn). Så skal
den
> starte.
> (Det er det dit MB gør når du trykker på power knappen.)

heh heh godt tænkt

det kan ud over mobo. at kontakten på kabinettet ikke virker. eller at
stikket på mobo ikke er tilsluttet rigtigt

Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 21:05

Nogen har vist ikke læst godt nok hvad jeg skrev:
"Og ja, jeg har også prøvet at skifte powerkabel og at sætte den i andet
kabinet" ;)

Anyway, folk behøver ikke svare mere. Den er definitivt defekt og bliver
sendt tilbage.

/U