javascript+print
Fra : christian

Dato : 28-11-01 10:32

hvordan får jeg åbnet en ny side (trykker på et ikon) og herefter
får indholdet på den nye side til at blive printet ud automatisk.

Mvh
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-11-01 10:44

Wed, 28 Nov 2001 09:32:26 +0000 (UTC), skrev christian
<christian.larsen@wanadoo.dk>:

>hvordan får jeg åbnet en ny side (trykker på et ikon) og herefter
>får indholdet på den nye side til at blive printet ud automatisk.

Det kan du ikke, du kan sætte en printknap på.

Du kan muligvis med noget active-X eller lign., men der vil folk
få en dialogboks frem om det og spørge om lov.
(ved heller ikke, hvordan det skulle laves).
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Søren Andersen

Dato : 28-11-01 15:46

> hvordan får jeg åbnet en ny side (trykker på et ikon) og herefter
> får indholdet på den nye side til at blive printet ud automatisk.

Jeg fik dette svar da jeg bad om en lignende funktion til billeder:

<script type="text/javascript">
function printbillede(objbilled){
openstr = "height=" + objbilled.height + ", width=" +
objbilled.width
printwin = window.open(objbilled.src, "printwin", openstr);
printwin.print();
}
</script>

som kaldes med:

onclick="printbillede(this);"

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men derfor får du nu
altså lige smøre alligevel... :)

Håber det hjalp...

Fra : Thomas Mollerup

Dato : 29-11-01 18:27

Kaldes vidst med udskriv, og virker i både IE og NS

<script>
function NS4(){
this.focus();
window.print();
}

function IE4() {
this.focus()
var OLECMDID_PRINT = 6;
var OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2;
var OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER = 1;
var WebBrowser = '<OBJECT ID="WebBrowser1" WIDTH=0 HEIGHT=0
CLASSID="CLSID:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>';
document.body.insertAdjacentHTML('beforeEnd', WebBrowser);

oldHandler = window.onerror;
window.onerror = deal;

WebBrowser1.ExecWB(OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_PROMPTUSER);
WebBrowser1.outerHTML = "";
window.onerror = oldHandler;
}

function deal() {
WebBrowser1.outerHTML = "";
window.onerror = oldHandler;
return true;
}
function udskriv(){
if (((navigator.appName == "Netscape") && (parseInt(navigator.appVersion)
>= 4))){
NS4();
}
else if (((navigator.appName == "Microsoft Internet Explorer") &&
(parseInt(navigator.appVersion) >= 4))){
IE4();
}
}
</script>