Pop3/imap server RedHat
Fra : Ove Hvam Andersen

Dato : 28-11-01 09:03

Jeg søger en lille pop3 server der er nem at sætte op. Serveren er en RedHat
7.2, der har erstattet en Suse 6.2 (hvor disken stod af og backup'en var
mangelfuld)
Den skal kunne håndtere ca 15 brugere.
Jeg har forsøgt med imap men jeg kan ikke få klienterne til at connecte
Postfix er installeret som smtp og klienterne kan fint sende post.
Jeg har en mistanke til at det kan være xinetd der driller, jeg havde lidt
problemer med telnet, med det fungerer fint nu.

MVH
Ove Hvam Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-11-01 11:22

Ove Hvam Andersen wrote:

> [...]
> post. Jeg har en mistanke til at det kan være xinetd der driller, jeg
> havde lidt problemer med telnet, med det fungerer fint nu.

Er imap-pakken installeret (ipop3d og imapd ligger heri)?

rpm -q imap

Er de slået til? Kør ntsysv for at slå den til, genstart xinetd
herefter.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Man invented language to satisfy his deep need to complain.

Fra : Ove Hvam Andersen

Dato : 28-11-01 13:39

Tak for det, nu virker det.
Nu er der så et lille problem med sendmail og relay, jeg kan sende post til
lokal brugere med hvis jeg forsøger at sende ekstern får jeg følgende fejl

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af
serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'xxx@domain..dk'. Emne 'test',
Konto: "ip-localhost", Server: 'xxx.xxx.xxx.xxx', Protokol: SMTP, Svar fra
server: '550 5.7.1 <xxx@domain.dk>... Relaying denied', Port: 25, Sikker
(SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79

Hvilken konfigurations fil skal rettet for at jeg kan få lov at sende ud.
Jeg kan godt sende lokal fra serveren.

MVH og på forhånd tak
Ove Hvam Andersen

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 28-11-01 15:26

Ove Hvam Andersen wrote:

> [...]
>
> Hvilken konfigurations fil skal rettet for at jeg kan få lov at sende
> ud. Jeg kan godt sende lokal fra serveren.

Du skal tillade adgang fra de udvalgte maskiner i /etc/mail/access.

Rasmus

--
To alcohol!