Abit KT7-Raid. Kan ikke bruge mine PCI-kor~
Fra : Rune Christensen

Dato : 27-11-01 16:10

Jeg har ikke overclocet noget men enablel min Raid
Jeg har 3 PCI kort og 1 AGP jeg har fundet PIO settings for IRQ

PIRQ_0 is for AGP and PCI-1
PIRQ_1 is for PCI-2 and PCI-3
PIRQ_2 is for PCI-5 and HPT370
PIRQ_3 is for PCI-4, PCI-6, and USB

Jeg har TV-kort i slot3
Jeg har netkort i slot4
Jeg har lydkort i slot5

Jeg kan se at netkort og USB er samme PIO (IRQ sharing), men jeg bliver nød
til at sætte noget til at share med USB og RAID eller AGP er jeg ikke?
Hvordan kan jeg bruge mere end 1 PCI kort (Slot 2 eller 3) uden at komme i
kamp med min USB eller Raid?

--
Rune Christensen

Stats:

Abit KT7-Raid ViaApolloKT133 Bios 3R
Duron spitfire 900MHz @ 900
2x256MB PC133 @ 100 1.part ram 6.5ns
MSI Geforce2Ti 64MB
Soundblaster 1024 Player
AverMedia TV-card
D-Link 538TX netAdapter
Windows 2000pro
2x40GB IBM HD @ RAID

Fra : Roto Ton

Dato : 27-11-01 16:58

"Rune Christensen" <ruenbuen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til at sætte noget til at share med USB og RAID eller AGP er jeg ikke?
> Hvordan kan jeg bruge mere end 1 PCI kort (Slot 2 eller 3) uden at komme i

---snip---

Se afsnit1-3. i manualen :

Det kan give problemer med kort der ikke kan dele IRQ i slot 5, hvis Raid er
enablel.

Flyt derfor dit lydkort til slot 1 eller 2, så skulle det virke.

Regards Roto Ton.

Fra : Rune Christensen

Dato : 27-11-01 17:10

OK men det skal jo så dele IRQ med mit Grafikkort eller TVkort!
Tro mig jeg har prøvet alle combinationer. Jeg tænker bare på om jeg kan
bruge alle mine kort uden at dele IRQ? eller måske finde ud af hvad der kan
dele IRQ. Det virker ikke til at nogle af de PCI kort jeg har kan dele IRQ
med noget andet.

--
Rune Christensen