Ingen autosluk efter win2K installation, e~
Fra : TDN

Dato : 26-11-01 20:06

Hej !

Jeg har lige installeret en Win2000 Pro på min PC. Det virker alt fint
bortset fra at når jeg vil slukke PC'en slukker den ikke helt og jeg må have
fat i on/off knappen.
Jeg kørte før med en Win ME som sagtens kunne slukke selv. PC'en er ca. 1 år
gammel så den må da understøtte autosluk. Bundkortet er et QDI Advance10M
med et Apollo pro 133A chpiset, VT82C694X, VT82C686A. Hvad skal jeg gøre ???
Er det noget med chipset'et, Bios eller Win2000 eller ??

Håber på hjælp
På forhånd tak

Mvh
Thomas

Fra : Bjørn Petersen

Dato : 27-11-01 14:57

Der er ikke noget galt med dit bundkort, det er Windows 2000, der er lidt
konservativ (fjollet) når det kommer til at slåkke for bundkortet.
Løsning må du finde et andet sted, jeg har valgt bare at ignorere det, det
er ikke så tit jeg slukker for min computer!

Bjørn

Fra : Razz

Dato : 27-11-01 15:36

> [...]
gøre ???
| Er det noget med chipset'et, Bios eller Win2000 eller ??

Du skal via kontrolpanelet vælge "system" og herefter gå ind i "Device
Manager" (jeg tror det hedder Enhedshåndtering)... Her skal du vælge
at vise "skjulte enheder"....

Under "System enheder" skulle du kunne vælge om APM skal være
aktiveret (det er det ikke som default)..

Det burde virke herefter..

Razz