abit se6 og 512 mb ram?
Fra : Quarter

Dato : 25-11-01 21:40

Hej.

Her forleden fik jeg i et svagt øjeblik bestilt et Apacer 512 MB ram modul,
da jeg var kommet i besiddelse af et par kroner, og havde hørt at priser på
ram skulle stige.

Da jeg til min glæde modtog den, og fik den ploppet i min pede og startet
op, faldt kæben hurtigt på plads igen. Den ville ikke starte op ordentligt.
Jeg fandt hurtigt ud af at dette skyldes at mit Abit SE6 mobo kun
understøtter op til 512 MB, og med mine 128 i forvejen, blev det jo lidt for
meget. Jeg tog derfor de 128 ud, og prøvede igen.

Samme problem.

Den starter bios'en fint nok (dog efter at have restartet en gang), og viser
hvilken processor jeg har og memory 512 mb, men så kommer den heller ikke
videre.

I min manual til motherboardet står der for eksempel:

DIMM 1 : memory module (32,48,64,96,128,192,256,512MB)

Dette må vel betyde at man kan ploppe en enkelt stang 512MB i?

Kan problemet løses ved at opgradere bios? Eller er mine penge spildt?
(ihvertfald indtil en køber er fundet).

Kenneth

Fra : Henrik V!

Dato : 26-11-01 08:55

Hvad Chipsæt kører sådan en fætter med? For hvis det er BX, skal du ikke
regne med understøttelse af ramstænger over 256 MB...

/Henrik!

Fra : Quarter

Dato : 26-11-01 10:43

intel 815E chipset

Dato : 26-11-01 16:10

"Quarter" <flintendeligeglad@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> DIMM 1 : memory module (32,48,64,96,128,192,256,512MB)
>
> Dette må vel betyde at man kan ploppe en enkelt stang 512MB i?

Jeg mener at Intel 815 kun kan klare 256 MB monduler som max. (dvs. 2x256)
Jeg har selv cusl2-c (Intel 815) og kører med 2x256MB.

Kan du ikke sende dem tilbage og bytte dem til 2x256MB?

Mogens