jumper setting på ASUS A7v266
Fra : Karsten Rasmussen

Dato : 23-11-01 23:32

Jeg har lige købt et asus a7v266-e og er ved
at sætte jumper
jeg er kommet til et sted der heder:
Thermal sensor cpu setting
jeg kan se hvad en Athlon/duron skal stå
men min cpu er an palomino 1600+xp
skal den så stå på "reserved"
Mhv Karsten
Ps: er det rigtigt at asus A7v266-e ikke understøtr
palomino 1600+xp før min bios er obdateret til
ver 1005.

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 24-11-01 00:05

"Karsten Rasmussen" <dal7@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> jeg er kommet til et sted der heder:
> Thermal sensor cpu setting
> jeg kan se hvad en Athlon/duron skal stå

Jeps. For den mest korrekte temperaturmåling, men den anden setting
virker også.

> Ps: er det rigtigt at asus A7v266-e ikke understøtr
> palomino 1600+xp før min bios er obdateret til
> ver 1005.

Nej, XP virker med alle Bios-versioner.

mvh
Peter

Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-01 03:01

"Falckredderen Ragga Muffin" <spam@nej.tak> wrote in message
> "Karsten Rasmussen" <dal7@mail.tele.dk> skrev

> Jeps. For den mest korrekte temperaturmåling, men den anden setting
> virker også.

Hvorfor nu det ?

Det virker lidt underligt på mig fordi Asus har kendt til XP processoren da de
lavede kortet og så havde de vel skrevet at DIPen det var til XP.

"Reserved" betyder normalt at den ikke skal benyttes (ofte fordi designeren ikke
har gidet fjernet DIP'en - eller fordi de har forudset et fremtidigt behov som
ikke p.t. er aktuelt)

--
Flemming

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 25-11-01 10:55

"F.Larsen" <N0Spam@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
processoren da de
> lavede kortet og så havde de vel skrevet at DIPen det var til XP.

Ja, men de er nogle tåber til at skrive en manual. Reserved er et levn
fra A7V266 bundkortet med det almidelige KT266 chipset.

Hvis du sætter den på reserved, vil temperaturmåligen ske via XP
processorens egen sensor, hvilket er mere præcis.

mvh
Peter

Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-01 16:59

Ok, det lyder interresant... jeg vil prøve det ...

--
Flemming
Nintaus unplugged: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Nintaus/

Fra : N/A

Dato : 25-11-01 22:20

Fra : F.Larsen

Dato : 25-11-01 22:20

Med jumper i "Reserved" viser den nu 49 grader mod 50.5 i AMD stillingen (ignorer
tidl. indlæg, det var forkerte tal).

--
Flemming