Asus A7V
Fra : Bubby Bear

Dato : 20-11-01 15:36

Hej
Håber på lidt hjælp. Opdaterede mit bundkort A7V inde i Win2000 (skulle jeg
aldrig have gjort) efter genstart starter maskinen men der er ikke noget
skærmbillede overhovedt. Kan ikke engang komme ind i bios igen.
Hvad kan man gøre ?.
På forhånd tak

Bubby Bear

Fra : bnj

Dato : 20-11-01 16:00

Er det 1009 BIOS? (..eller 1008 )

I så fald skal du vide at en af de nye funktioner er at board'et kan
indstilles til ikke at starte op hvis blæseren "CPU-FAN" ikke kører.

Ved at slette CMOS kan du risikere at denne indstilling er aktiveret. Sørg
for at sætte en blæser på CPU-FAN stikket p[ MB.

Benyt iøvrigt helst en processor i original tilstand altså med L1
kontakterne uændrede. Lån en anden hvis du har pillet ved L1.

Jeg har haft de samme problemer - og de skyldtes altså ikke at BIOS
opdateringen fra Win2000 fejlede.

Vær iøvrigt lidt mere informativ når du "poster" - BIOS nummer, processor
m.m.

-B

Fra : Bubby Bear

Dato : 20-11-01 16:52

Okay, takker for det og skal prøve at huske lidt flere informationer.
Iøvrigt er det opgradering fra 1008 til 1009, 800 Mhz ThunderB.

Bubby B

Fra : Erikan

Dato : 21-11-01 12:16

Hej i gruppen.
Jeg har ikke kunne finde en opdatering til mit A7v bios 1004a - vers.1.0a
Athl.800 thunderbird psu 350 w Volcano 6Cu+ ikke o/c andet end 1005, men ser
der er to her, hor får jeg dem, og kan en hjælpe med en vejledning, da jeg
ikke har prøvet i 1½ år, og skal det være 1008 eller 1009 . Jeg ville så
gerne igang igen efter 1½ år på sygebænken.Har læst en havde trobs med
1009.?
Venligst Erikan
surferkaj@hotmail.com

Fra : Eric Holmen

Dato : 21-11-01 13:30

Jeg har lidt af det samme problem med mit A7V efter jeg prøvede at opdatere
min bios til v 1009 har jeg slet ikke kunne få liv i den igen

Fra : Eric Holmen

Dato : 21-11-01 13:44

Jeg glemte lige
Er der noget jeg kan gøre eller skal jeg skifte Bios, board eller hvad gør
jeg

Eric

Fra : Mogens Olsen

Dato : 21-11-01 17:46

Hej.
Hvis ikke du kan få liv i den igen efter biosopdatering sidder der lige ved
batteriet to punkter med loddetin læs i manualen, kortslut dem og din bios
er nulstillet, det skete for mig, så kan du måske starte din maskine op
igen, men lad være med at bruge Bios 1009 der er vrøvl med den, brug 1008
den virker bare.

Hilsen Mogens.

Fra : Eric Holmen

Dato : 22-11-01 16:56

Jeg har prøvet at finde noget om det i man. men syntes ik' rigtigt at der
står noget jeg er nok blind
Gider du ik skære det ud i pap for mig
Tak

Eric

Fra : Steffan

Dato : 22-11-01 22:43

Lidt reply på alle svarene.

Ikke ret meget af det I har skrevet som hjælper ;) fordi når man opdateret
til 1009 så indstiller den automatisk til PCI som boot. Det var det problem
jeg havde, troede også at jeg havde mistet min BIOS. Jeg hotflashede...
havde en fejl, og flashede igen, og så var der sort skærm. Satte mit PCI-
kort i, fordi jeg brugte det da jeg hotflashede, fordi at mit V5-5500 kort
går ud over BIOS-chip, og jeg tændte for sjov, for at se om den bootede, og
det søreme om den ikek gjorde det ;) og jeg gik ind i bios og fandt den
indstilling som siger noget med om den skal boote på AGP eller PCI. inde
under boot delen i BIOS.

MVH. Steffan (som havde samme problem)

Fra : Bubby Bear

Dato : 23-11-01 21:54

Takker mange gange.
Det virkede bare første gang. Den med "Nulstil" bios

Bubby B