Hvilket Tower til A7V266-E
Fra : -=Madsen=-

Dato : 18-11-01 03:34

Hvilket midi tower passer Asus A7V266-E i uden man skal undvære nogen cd rom
pladser ?

har læst hos www.shg.dk

<---- Citat --->
I de fleste miditower kabinetter kan kun
2x 5.25" drevpladser udnyttes pga. motherboardets størrelse
<------------->

Har kikket på Aopen HQ45 Pro... for det kan vel ikke passe man bliver nød
til at købe et maxi tower bare for de man gerne vil ha et bundkort med via's
KT266a chipset ?

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 18-11-01 05:04

"-=Madsen=-" <kem@SoftHome.net> skrev:

> Hvilket midi tower passer Asus A7V266-E i uden
> man skal undvære nogen cd rom pladser ?

Fx.:
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Coolermaster_ATC_210.shtml
http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/LianLi_PC60.shtml
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=246

> I de fleste miditower kabinetter kan kun
> 2x 5.25" drevpladser udnyttes pga. motherboardets størrelse

Det er helt rigtigt - det er fordi mange kabinet fabrikanter desværre
ikke holder sig til allerede fastsatte standarter, men prøver på at
sælge deres produkt på smart design og små ubrugelige kabineter med små
"300W" PSU'er med papirstynde ledninger som kun på gode dage leverer 50%
af de lovede 300W - eller i værste fald er skyld i et ustabilt system.
Vil du have et godt og stabilt system, så starter det ved din PSU og i
dit kabinet!
En god PSU er dyr, dobbelt så dyr som et alm. "kabinet". Et godt kabinet
er endnu dyrere...

> Har kikket på Aopen HQ45 Pro... for det kan vel ikke
> passe man bliver nød til at købe et maxi tower bare for
> de man gerne vil ha et bundkort med via's KT266a chipset ?

Nej, bare du købe et Miditower som holder sig til fastsatte standard
mål.
Jeg tror ikke HQ45 Pro kan holde et fuldsize motherboard, uden at det
går ud af kapasiteten af CD-ROM drev.

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : Michael

Dato : 18-11-01 21:46

> Fx.:
> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/Coolermaster_ATC_210.shtml
> http://www.bsmultimedia.dk/Specifikationer/LianLi_PC60.shtml
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=246

Alle tre ret lækre kabinetter, men prisen...

Hvilket kabinet vil du anbefale hvis man ikke vil bruge mere end 1.000,- ??
Eller er det utopi at finde et godt kabinet med en low noise psu til den
pris?

--
Michael

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 19-11-01 01:17

"Michael" <ms@[NOSPAM]3-pac.dk> skrev:

> Alle tre ret lækre kabinetter, men prisen...

Jeg ved det godt...

> Hvilket kabinet vil du anbefale hvis man
> ikke vil bruge mere end 1.000,- ??

Kan jeg ikke.

> Eller er det utopi at finde et godt kabinet med
> en low noise psu til den pris?

Hvis du spørger mig, så er svaret JA.

Før havde jeg "kun" en 330W Enermax PSU, den har jeg så skiftet ud
sammen med mit nye Cooler Master® kabinet. Nu er det en 550W Enermax PSU
som leverer saften og aldrig før har jeg haft et så stabilt system!
PSU'en er hjertet i en computer, derfor må man ikke spare på denne og
købe en "300W" 300 kroners PSU, de svarer til et gammelt, slidt og
forkalket hjerte.

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-11-01 06:00

Hejsa,

> Alle tre ret lækre kabinetter, men prisen...
> Hvilket kabinet vil du anbefale hvis man ikke vil bruge mere end 1.000,-
??

Ja, jeg troede først der var tale om en trykfejl.. 4.500,- for et kabinet,
det er jo det glade vanvid.. Så hellere købe et til en tusse og lyddæmpe det
selv..

Hygge
JJ

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 19-11-01 06:05

"Johnny Jensen" <2J@email.dk> skrev:

> Ja, jeg troede først der var tale om en trykfejl.. 4.500,- for
> et kabinet, det er jo det glade vanvid.. Så hellere købe et til
> en tusse og lyddæmpe det selv..

Det er vel ikke mere vandvid, som at købe bundkort, CPU og grafikkort
for 6000,- og smide det til en 200,- PSU.

Det til en tusse bliver aldrigt kønt at se på... meget dårlig WAF.

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : pfr

Dato : 19-11-01 11:05

Jeg har lige købt Chieftec DX-01 til 995,- hos Midt-Data til mit A7V266-E
MoBo, dette kabinet leveres med 340W power og plads til
4 x 5,25 pladser, 4 x 3,5 pladser + 2 x floppy.

Kan klart anbefales, meget lækkert med meget nem adgang uden brug af
værktøj!
http://www.chieftec.com/products/dragon/dx01wd.htm

Per

Fra : Michael

Dato : 19-11-01 15:29

> Jeg har lige købt Chieftec DX-01 til 995,- hos Midt-Data til mit A7V266-E
> MoBo, dette kabinet leveres med 340W power og plads til
> 4 x 5,25 pladser, 4 x 3,5 pladser + 2 x floppy.

Hvordan er støjniveauet fra psu'en?

Det midikabinet jeg har nu (noname skod) larmer som en jetmotor, hvilket er
ret træls.

--
Michael

Fra : Henrik Thomsen

Dato : 19-11-01 16:37

>Det midikabinet jeg har nu (noname skod) larmer som en jetmotor, hvilket er
>ret træls.

Hvis det er blæserstøj, så køb køb en Pabstblæser på www.studiedata.dk
og sæt den i strømforsyningen i stedet for slagboremaskinen.

Henrik

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-11-01 22:53

Hejsa,

> Hvis det er blæserstøj, så køb køb en Pabstblæser på www.studiedata.dk
> og sæt den i strømforsyningen i stedet for slagboremaskinen.

Hvortil det kan tilføjes at diverse data-butikker faktisk er billigere med
Papst blæsere end at købe direkte hos Papst importøren i Danmark. Ringede
ude fra mit arbejde, og man skal købe 45 blæsere for at få dem til 100,- +
moms.. Det var så for en 612NGL og 612NGML..

Hygge
JJ

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-11-01 04:14

"pfr" <pfr.dk@windowmaster.dk> wrote in message
> [...]
> 4 x 5,25 pladser, 4 x 3,5 pladser + 2 x floppy.
>
> Kan klart anbefales, meget lækkert med meget nem adgang uden brug af

Jeepz. Jeg har også bestemt mig, for at købe sådan et.

/Morten

Fra : Johnny Jensen

Dato : 19-11-01 22:50

Hej Rasmus,

> Det er vel ikke mere vandvid, som at købe bundkort, CPU og grafikkort
> for 6000,- og smide det til en 200,- PSU.

Jooo.. Det synes jeg egentlig.. Sålænge PSU'en er kraftig nok kan jeg ikke
se anden grund end støjen til at købe dyrere ind. Bundkort, CPU og
grafikkort kan mærkes på ydelsen, det kan en PSU ikke og er den kraftig nok
vil du heller ikke døje med en ustabil computer af den grund.

> Det til en tusse bliver aldrigt kønt at se på... meget dårlig WAF.

Mit er nu ganske pænt, og det kostede 1000,- inkl. PSU.

btw: Er du ikke den Rasmus som havde en Sony 9000ES processor og Kef
højttalere hele vejen rundt?

Hygge
JJ

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 19-11-01 23:13

"Johnny Jensen" <2J@email.dk> skrev:

> Jooo.. Det synes jeg egentlig.. Sålænge PSU'en
> er kraftig nok kan jeg ikke se anden grund end støjen
> til at købe dyrere ind.

Problemet er at mange giver deres styrresystem, bundkort, grafikkort,
etc. skylden for ustabilitet, når det sikkert i mange tilfælde skyltes
en dårlig og ustabil PSU der ikke levere 'ren' strøm til tiden og i
længden.

> btw: Er du ikke den Rasmus som havde en Sony
> 9000ES processor og Kef højttalere hele vejen rundt?

Jo, det er mig. Mig som er tilfreds med sit nye 16:9 TV.

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : Johnny Jensen

Dato : 20-11-01 17:54

Hejsa,

> Problemet er at mange giver deres styrresystem, bundkort, grafikkort,
> etc. skylden for ustabilitet, når det sikkert i mange tilfælde skyltes
> en dårlig og ustabil PSU der ikke levere 'ren' strøm til tiden og i

Hmm.. Muligvis.. Jeg har bare ikke set ret mange eksempler i den virkelige
verden hvor det var PSU'en som drillede.. Men, de eksisterer, indrømmet..

> Jo, det er mig. Mig som er tilfreds med sit nye 16:9 TV.

Syntes jo nok.. Du brugte bare et nickname dengang..

Hygge
JJ - der er træt af at hans computer LAAAAARMER!!!

Fra : Rasmus A. Nielsen.

Dato : 20-11-01 18:27

"Johnny Jensen" <2J@email.dk> skrev:

> Syntes jo nok.. Du brugte bare et nickname dengang..

Aka. Spectrus®

> JJ - der er træt af at hans computer LAAAAARMER!!!

Kender det kun alt for godt - mit nye GeForce kort larmer helt vildt og
40mm blæseren på bundkortet er stået af (knirker) allerede efter 2 ugers
brug.
Passiv køleprofil til Northbridge er på vej og Bluorben bliver smidt ned
på 7-9Volt - så, må GeForce kortet bare se at kunne holde til det! Mine
nerver kan i hvert fald ikke holde til al den støj!!!

» Björks 'Bachelorette' fra albummet 'Homogenic' «

Fra : Johnny Jensen

Dato : 20-11-01 20:10

Hubba..

> Aka. Spectrus®

Nemlig.. Det var det du brugte..

> Kender det kun alt for godt - mit nye GeForce kort larmer helt vildt og
> 40mm blæseren på bundkortet er stået af (knirker) allerede efter 2 ugers
> brug.

Ack.. Blæseren på mit A7V-133C kører fint nok, men det er nok også det
bedste jeg kan sige om det bundkort.. Har ikke andet end problemer med det.
Selvom jeg stiller Vcore i BIOS, sker der ikke en hujende fis spændingen er
alligevel den samme. Kan heller ikke få brænderprogrammer til at se mine
SCSI CD-ROM drev og brænder under w2k, men det virker fint under Win98.
Totalt weird, for windows har ellers ingen problemer med nogen af mine SCSI
drev, det er kun i brænderprogrammer. Det virkede ellers under w2k på mit
gamle bundkort (P2B-F).. Skoooood...
Regner med jeg flår blæseren af bundkortet når jeg alligevel skal igang med
den store tur, 40mm blæsere larmer altid af helvede til. Passiv køling er
vejen.

> Passiv køleprofil til Northbridge er på vej og Bluorben bliver smidt ned
> på 7-9Volt - så, må GeForce kortet bare se at kunne holde til det! Mine
> nerver kan i hvert fald ikke holde til al den støj!!!

Jeg har bestilt den mest støjsvage 60mm Papst til min cpu, men håber helt at
kunne køre uden blæser når jeg engang får en ordentlig køleprofil (Zalman
CNPS3100 eller Alpha 8045). Til strømforsyningen har jeg en 24Volt blæser
liggende som ikke siger en lyd når den kører på 12V.. Hmm... Ved egentlig
ikke hvor meget blæseren på mit TNT-II kort siger, det skal vist også
tjekkes..

Er også ved at opbygge en server som helst kun skulle have harddisken som
støjende element. PII-450 med passiv køling og river blæseren ud af
strømforsyningen også.. Den bruger jo ikke så meget strøm sådan en bette PII
så det skal nok gå.

Hygge
JJ

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 26-11-01 21:28

Jeg vil nødigt lyde som en omvandreden reklame-sølje (arbejder der skam
ikke, men har lige købt kabinet, hd-rammer, samt passiv northbridge køler
derfra)...men check her:
http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&sID=1

- Mindre larmende kabinet - Check
- Mindre larm fra HD - Check
- Ingen larm fra skramlet northbridge køler .c)
--
Johnny J. Andersen - Andedammen.dk

Fra : Johnny J. Andersen

Dato : 26-11-01 21:22

Jeg har selv bestilt et Midi ATX Noise Control med fine måtte installeret
osv. Kan findes her:
http://asp.webconsult.dk/varer.asp?cID=1&scID=4&sID=2

Ialt bliver det omkring 1400,- (med montering forsendelse mv.), hvilket er i
den lidt dyre ende. 4500,- ville jeg aldrig nogensinde bruge på et
kabinet...med mindre det var muligt at bo inde i det, da det sikkert har
bedre ventilation end de fleste lejligheder :c)