IWill BD100 mobo og 40GB Harddisk problem.~
Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 15-11-01 22:21

Hej alle,

Er der en der har en 40 GB harddisk kørende på et IWill BD100 motherboard? -
Kan det lade sig gøre?

Jeg har lige købt en ny hardisk, WD400BB (40GB), som jeg havde tiltænkt at
sætte i min næsten 3 år gamle PC. Award BIOS version 4.51PG, datestamp
16/9/1998.

Motherboardet er et Iwill BD100, version 1.3 (PC model: Zitech Gold, Pentium
II).

Jeg kan ikke få det til at virke sammen. Mit motherboard vil ikke kendes ved
WD disken. Jeg har i forvejen en 10GB Quantum Fireball EX harddisk i og det
kører upåklageligt.

Jeg har nu trawlet nettet igennem for at finde noget brugbart, men det
nærmeste jeg er kommet, er en oplysning om at motherboardet kun kan håndtere
harddiske på op til 30GB!

Hvis der er en der kan supplere med kommentarer eller oplysninger om hvordan
det evt. kan lade sig gøre, så er jeg lutter øren.

Peter.

Fra : Enok Hauge

Dato : 16-11-01 02:45

On Thu, 15 Nov 2001 22:20:52 +0100, "Peter F. Jorgensen"
<peter@pj-engineering.com> wrote:

> [...]

>Hvis der er en der kan supplere med kommentarer eller oplysninger om hvordan
>det evt. kan lade sig gøre, så er jeg lutter øren.

Prøv at se om du ikke kan finde en bios update til dit bundkort. En af
mine kammerater havde samme problem med et Asus P2B-F og det kom til
at virke efter at han opdaterede sin bios.

Mvh. Enok Hauge

Fra : Peter F. Jørgensen

Dato : 16-11-01 09:54

Hej Enok,

Tak for din kommentar.

Jeg har (naturligvis) vværet på besøg på IWills supportsider for at se om de
har noget liggende, men det nærmeste eller nyeste de har, er en bios update
tilbage fra 1999. Den indikerer desværre ikke at der er understøttelse for
store harddiske. Jeg vil ikke update den med mindre at der er tegn på at det
vil kunne afhjælpe mit problem.

Jeg leder videre...

Peter

Fra : Rune Rohleder

Dato : 16-11-01 08:55

> Er der en der har en 40 GB harddisk kørende på et IWill BD100
motherboard? -
> Kan det lade sig gøre?

Prøv med den "nye" BIOS. 12 juli 1999

http://support.iwill.net/p2ld.htm

Jeg flashede faktisk min board igår på min
gamle pc'er, Mit problem var dog at jeg ikke kunne få ATX funktion til at
fungere, DVS slukke automatisk ned, men løste det med den nye BIOS
desværre, ville da være dejligt hvis du har en idé til det ?

MVH Rune

Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 16-11-01 10:05

Hej Rune,

Tak for dit forslag.

Jeg har lige været inde og se på det link du sendte. Jeg kan dog ikke se
hvad det er som denne update indeholder/fixer. Har du nogen viden om det?

Jeg har ikke selv haft andre problemer ala det du nævner.

mvh
Peter

Fra : Rune Rohleder

Dato : 16-11-01 09:07
Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 16-11-01 10:06

Tak, men det er et BD100 mobo jeg har - ikke et BS100

Fra : Rune Rohleder

Dato : 16-11-01 10:30

linket her sku da være til et Bs100.
/bs100.htm burde da være en klar identifikation

Fra : Rune Rohleder

Dato : 16-11-01 10:32

"Peter F. Jorgensen" <peter@pj-engineering.com> skrev i en meddelelse
> Tak, men det er et BD100 mobo jeg har - ikke et BS100

Sorry mig som ikke kan læse idenad

http://support.iwill.net/bd100.htm

prøv den

Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 16-11-01 13:57

Rune,

Ja, jeg skulle lige til at skrive en kommentar omkring BS kontra BD, men da
du selv har opdaget det, vil jeg undlade at kommentere yderligere

Tak

Fra : Rune Rohleder

Dato : 16-11-01 14:46

> [...]
da
> du selv har opdaget det, vil jeg undlade at kommentere yderligere

Hvad kan jeg sige ? God Weekend

MVH Rune

Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 16-11-01 15:55

Ja, jeg tror ikke at der er andet at sige
Der er nok en og anden der trænger... - altså til weekend!

I lige måde

Fra : Soren Klein

Dato : 17-11-01 10:00

> [...]

>Hej alle,
>
>Er der en der har en 40 GB harddisk kørende på et IWill BD100 motherboard? -

updater bios. og så burde alt være cool
--
Søren (som tilfældigvis er teknikker i zitech computer

Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 22-11-01 15:10

Hej Søren,

Når nu du er så letsindig at fortælle om din professionelle baggrund, så må
du jo selvfølgelig forvente tillægsspørgsmål

Har du kendskab til en bios upgrade til mit motherboard, som gør det muligt
at håndtere harddiske på 40 GB?? - Det er ikke lykkedes for mig at finde
information om en BIOS upgrade som kan håndtere mere end 32 GB (via IWills
web site m.fl.).

Hvis du kan pege mig hen på hvor jeg kan finde mere information eller endnu
bedre - en BIOS upgrade, så er jeg meget interesseret.

Jeg har godt nok investeret i et nyt kontrollerkort (også hos din
arbejdsgiver), men jeg ville da gerne blive klogere .

mvh
Peter

Fra : Peter F. Jorgensen

Dato : 19-11-01 21:04

Hej igen,

Ja, så har jeg måttet konstatere at mit mobo ikke kan kapere min nye 40GB
harddisk direkte (Max 32 GB)

Jeg har istedet måttet investere i et ekstra kontrollerkort - men så kører
det også

Tak for alle kommentarerne

Peter