Beregn volume/liter i denne form ?
Fra : Chistiansbro

Dato : 21-11-01 22:40

Hej NG

Er der en som kan hjælpe mig med at beregne volumen, dvs antal liter i denne
form som i kan se på http://www.manon.dk/akva.jpg

Vh

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 21-11-01 22:48

Chistiansbro skrev:

> Er der en som kan hjælpe mig med at beregne volumen, dvs antal
> liter i denne form som i kan se på http://www.manon.dk/akva.jpg

Er det bageste hjørne retvinklet (~ står de to 110 cm-sider vinkel-
ret på hinanden?)?

// Klaus

Fra : Chistiansbro

Dato : 21-11-01 23:14

ja - det bagerste hjørne er i en 90 graders vinkel.

vh

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-11-01 07:08

Chistiansbro skrev:

>Er der en som kan hjælpe mig med at beregne volumen, dvs antal liter i denne
>form som i kan se på http://www.manon.dk/akva.jpg

Om grundfladen:
Du kan skære en stor regelmæssig trekant fra. Resten er et
trapez. Beregn arealet af begge, og gang summen med højden.

--
Bertel