Molex SokkelA køler - fra 1 Ghz til 750 Mh~
Fra : Uffe Fey

Dato : 27-11-01 21:37

Jeg har lige installeret en Molex 371650008 køler der skulle klare op til
1.2 eller 1.4 Ghz. Min er en 1 Ghz.
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=135

Problemet er at den nu pludselig er blevet nedgraderet til en 750 Mhz.. for
no reason. Og temperaturen holder sig ellers på de sædvanlige 50-55 grader,
som min gamle lufthavnsstøjende TermalTake SuperOrb også holdt den på.

Nogen der har en idé om hvad der er gået galt?

Det skal siges at jeg har kun BIOS at gå ud fra - den siger 750 Mhz nu. Jeg
har ikke foretaget "målinger" eller lign. med programmer.

/U

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 28-11-01 11:00

On Tue, 27 Nov 2001 21:37:04 +0100, "Uffe Fey" <uffe@idenionNOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>
>Det skal siges at jeg har kun BIOS at gå ud fra - den siger 750 Mhz nu. Jeg
>har ikke foretaget "målinger" eller lign. med programmer.

Det må være din fsb der er blevet sat 100mhz og ikke længere til
133mhz (7,5x133=1000) Så ind i bios og få rettet den lille ting, så
er du vist kørende igen.
Mvh. Janko

Fra : Uffe Fey

Dato : 28-11-01 11:12

"Heinrich Borchmann" <nospam@tele.dk> wrote in message
> [...]
> >
> Det må være din fsb der er blevet sat 100mhz og ikke længere til
> 133mhz (7,5x133=1000) Så ind i bios og få rettet den lille ting, så

Yep, ganske korrekt. Det var en mulighed jeg slet ikke havde overvejet.
Plejer den normalt at blive reset når man roder med CPU/køler, eller er det
bare mit board der er superintelligent? ;)

/U

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 28-11-01 16:38

On Wed, 28 Nov 2001 11:12:03 +0100, "Uffe Fey" <uffe@idenionNOSPAM.dk>
wrote:

> [...]
>Plejer den normalt at blive reset når man roder med CPU/køler, eller er det
>bare mit board der er superintelligent? ;)

Det aner jeg ikke, det kunne jo også være at du havde fået pillet lidt
for meget med dine fingre. Men hvis du nu fortæller hvilket hardware
du har i maskinen er der nok nogle andre der kan svare på om dit mobo
er smart
Mvh. Janko