USB over cat 5 kabler
Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-11-01 21:13

Jeg har trukket netværk fra kontoret til stuen. I øjeblikket har jeg ingen
PC i stuen, men video/lyd signalet fra PC'en i kontoret er ført fram til TV
i stuen. Det er min ide at bruge mine nye netværkskabler til at overføre USB
keyboard/mus signalerne til PC i kontoret, for derved at kunne fjernstyre
den.

Er der nogen som har kommentarer til om det kan lade sig gøre, eventuelt
erfaringer. Jeg har set man kan købe forstærkere netop til at overføre
mus - næppe 12 mega bit. Kablelængden er ca. 18 meter.

Jørn

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-01 21:27

"Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> wrote in message

> [...]
og
> mus - næppe 12 mega bit. Kablelængden er ca. 18 meter.

Er det sådan noget her, du skal bruge:

Converter / USB -> 10/100 Ethernet Adapter

kig evt. på edbpriser, under Forside => Netværk =>Net-USB =>Alle

Fra : Jacob

Dato : 27-11-01 21:34

> "Jørn Hundebøll" <xven@netbruger.dk> wrote in message

> og
>
> Er det sådan noget her, du skal bruge:
>
> Converter / USB -> 10/100 Ethernet Adapter

NEJ, det er ikke sådan noget han skal bruge - det du snakker om er et
netværksadapter til usb (som derudover er en totalt underlig opfindelse).

Du skal nok købe en USB hub der kan forstærke signalet lidt. Men prøv dig
frem, netværkskabel er ikke så dyrt

Mvh
Jacob

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-11-01 21:41

"Jacob" <j@homogen.dk> wrote in message news:9u0tbl$iu1$1@sunsite.dk...
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Du skal nok købe en USB hub der kan forstærke signalet lidt. Men prøv dig
> frem, netværkskabel er ikke så dyrt

USB kabler på ikke være mere end 5 meter lange..

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-11-01 21:45

On Tue, 27 Nov 2001 21:33:56 +0100
"Jacob" <j@homogen.dk> wrote:

> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Du skal nok købe en USB hub der kan forstærke signalet lidt. Men prøv dig
> frem, netværkskabel er ikke så dyrt

Jeg har allerede trukket kablerne, og jeg har egentligt også tænkt mig at prøve. Det var mest hvis en eller anden sagde noget i retning af "det har jeg prøvet - glem det" eller omvendt.

Jørn

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 27-11-01 21:52

On Tue, 27 Nov 2001 21:41:13 +0100

> USB kabler på ikke være mere end 5 meter lange..

Ved du hvorfor ?

Spændingstab, kapacitet, båndbredde - hvad er problemet ? Gælder det udafhængigt af hvad man tilslutter - er der forskel på et webcam der streamer og en mus ?

Jørn

Fra : Lars

Dato : 28-11-01 00:13

On Tue, 27 Nov 2001 21:51:47 +0100, Jørn Hundebøll
<xven@netbruger.dk> wrote:

>Ved du hvorfor ?

<http://www.usb.org/faq/ans5.html#q3>

vh
--
Lars,
<http://home3.inet.tele.dk/hgaarde/>

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 28-11-01 19:44

Lars <go_ahead..._spam_this_address@tlaloc.dk> skrev i en

> <http://www.usb.org/faq/ans5.html#q3>

takker !

Jørn

Fra : Ivan Kristensen

Dato : 28-11-01 19:01

Jeg forstår ikke helt, hvordan du vil lave det ?
Umiddelbart kan du da ikke forbinde USB-udstyr til
et RJ45 kabel !!

Mht. længden på USB-kabler, har jeg hos cybercity set usb-kabler på 10
meter, med en indbygget "forstærker"

Held og lykke

Ivan K.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 28-11-01 19:40

Ivan Kristensen <ivan@gysse.dk> skrev i en

> Jeg forstår ikke helt, hvordan du vil lave det ?
> Umiddelbart kan du da ikke forbinde USB-udstyr til
> et RJ45 kabel !!

Nej, men en skævbider og en loddekoble kan normalt afhjælpe den slags
problemer
Nu liger kablerne der allerede, og jeg tænkte det var en god måde at udnytte
dem på, indtil jeg får en maskine placeret i stuen (jeg er gift så det kan
trække ud).

> Mht. længden på USB-kabler, har jeg hos cybercity set usb-kabler på 10
> meter, med en indbygget "forstærker"

Jeg prøver uden forstærker i første omgang - men det kan måske blive
nødvendigt

> Held og lykke

takker !

Jørn

Fra : LT

Dato : 14-01-02 01:39

Hvor hos Cybercity er det lige du har set de "forstærkede" kabler?
Jeg står nemlig og skal bruge et, og vil helst ikke kaste mig ud i RJ-45 vs.
skævbider løsningen :)

--
Mvh.
LT

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac Man affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening to
repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc