odbc_num_rows ... Nogen forslag?
Fra : Sviss Cobazor

Dato : 27-11-01 13:42

Hej alle.

Jeg har problemer med odbc_num_rows (returnerer konstant -1 som det også
står skrevet på www.php.net at den ofte kan gøre).

Jeg er i midlertid tvunget til at bruge en database som jeg kun kan tilgå
via ODBC og må derfor bruge det noget skrabede funktionssortiment PHP
tilbyder mht. ODBC.

Jeg ville høre om nogen har en løsning på problemet med odbc_num_rows. Det
jeg ønsker er at kunne loope igennem et resultat fra odbc_do eller
odbc_exec.

Jeg er ikke sikker på om odbc_fetch_row virker som den skal, da det jo er
lidt svært at teste.

~ Sviss.

Fra : N/A

Dato : 28-11-01 00:55

Fra : Sviss Cobazor

Dato : 28-11-01 00:55

Kan ikke lige huske hvordan Count() fungere, men jeg vil da straks undersøge
det. Tak :)

Men, hvad så med at hente data fra resultatet via et loop, hvis
odbc_fetch_row ikke virker, anvende adressering af array[et eller andet]?

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 03-12-01 01:21

"Sviss Cobazor" <sviss@nospam.dk> skrev

> Kan ikke lige huske hvordan Count() fungere, men jeg vil da straks
undersøge
> det. Tak :)

SELECT COUNT(*) FROM tabel;

--