Opgradering af maskine
Fra : Rune Manscher

Dato : 27-11-01 15:14

Hej drenge og piger,

Jeg sidder med en go' gammel (okay, så bare gammel) Compaq 5861'er
(http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5861.asp), og kunne
egentlig godt tænke mig at få en lidt hurtigere processor i.

Er der nogen der har noget erfaring med ovennævnte maskine, og ved hvad
(/om) jeg kan opgradere den til ??

*Rune

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-01 15:25

Jeg tror ikke man kan få en ny processor med garanti,
men måske en brugt.
Denne opgradering tror jeg dog ikke, du kommer til at
mærke synderligt meget.

Bundkortet kan muligvis tage en 800MHz, jeg ved ikke
om Slot A findes større.

Her er forresten lidt mere konkret info på maskinen:
- Slot A
- 600MHz Athlon Classic
- Bundkort chipset AMD 760
- 100MHz bus
- 168 pins SD-ram sokler
- Naturligvis ATX kabinet

/Mikael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-01 16:53

On Tue, 27 Nov 2001 15:24:47 +0100,
Mikael Nørrelund Andersen <noerrelund@pc.dk> wrote:
> [...]
>
> Bundkortet kan muligvis tage en 800MHz, jeg ved ikke
> om Slot A findes større.
>
> Her er forresten lidt mere konkret info på maskinen:

Da det er en Compaq maskien, så er den muligvis med deres
egen BIOS, og så risikerer man, at den ikke vil boote hvis
man sætter en anden CPU i end de hastigheder den kan købes med.

IBM har gjort dette med nogle modeller.

Fra : Rune Manscher

Dato : 27-11-01 17:21

> Da det er en Compaq maskien, så er den muligvis med deres
> egen BIOS, og så risikerer man, at den ikke vil boote hvis
> man sætter en anden CPU i end de hastigheder den kan købes med.

Jeg har flashet bios'en (kan på stående ikke huske til hvilken), så det
bliver ikke den der er et problem.

*Rune

Fra : GJ

Dato : 02-12-01 22:59

>Jeg sidder med en go' gammel (okay, så bare gammel) Compaq 5861'er
>(http://www.compaq.dk/Derhjemme/produktkatalog/classics/5861.asp), og kunne
>egentlig godt tænke mig at få en lidt hurtigere processor i.

jeg har samme slags maskine og det undrer mig at der står den kun kan
opgraderes til max 384 mb ram??? kan det virkelig passe

tidligere havde jeg en compaq 5240 og den havde jeg også 384 mb ram i
.... ved dog ikke om der kunne komme flere i, men kan det virkelig være
rigtigt at 384 er max ???

Gitte