GeForce 3 og TV-Out
Fra : Kim Christensen

Dato : 27-11-01 15:14

Hej igen

Så fik jeg svar fra forhandleren, og det var i og for sig ikke et svar jeg
kan li (og dog).

De svarede at de havde testet kortet og at de kunne få noget ud igennem
tv-out udgangen.......

Det får mig til at sidde tilbage med en lidt bitter smag i munden da det i
så fald må være fordi at jeg har vcæret for dum til at få det til at
virke...........nu vil jeg så (endnu en gang) prøve at kæmpe med at få det
til at virke..............

Er der nogen der har et fortslag til hvordan jeg skal få mit Asus GeForce 3
Ti-2000 til at virke med tv-out?????

mvh

kcdc

Fra : JokeSten

Dato : 27-11-01 15:30

tvtool !

Fra : kcdc

Dato : 27-11-01 19:54

Desværre ikke, Tv-tool understøtter IKKE den TV-out chip der sidder på
AsusGeForce 3 Ti-200, det er en Philips 7108.....................

kcdc

Fra : Nick

Dato : 27-11-01 20:13

Hvad har du prøvet indttil videre?

Mvh Nick

Fra : Mureren

Dato : 27-11-01 22:05

> Hvad har du prøvet indttil videre?

"Vi" har prøvet mangt og meget, der er ikke noget der funker med den chip
???
Har selv et Microstar Geforce 2 Ti Pro 64 MB DDR, med den samme chip, og
INTET fungerer !
Jeg har mailet til "Toms Hardware" om de nogensinde har testet de chips, men
har ikke fået svar, og har desuden mailet til TVTool, stadig uden svar !

Jeg har i en tidligere tråd skrevet det var en 7102 chip der sidder på mit
grafikkort, og TVTool finder den som en sådan. Nu har jeg splittet maskinen
ad for at få stillet min nysgerrighed, og det ER en 7108E chip der sidder på
kortet.
Som en trøst kan jeg se rundt omkring på nettet at det er en rigtig god
chip....vi skal bare ha' den til at virke !!!!

Hvilken hardwarepusher er det du har skrevet til (kcdc) ???
Jeg har købt mit kort hos shg.dk, og jeg er da villig til at køre ud til dem
for at få det testet (og ved selvsyn se at det er os der er dumme ?), men
jeg gider ikke hvis det også er der du har sendt dit kort hen...

Mureren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-01 23:47

On Tue, 27 Nov 2001 22:05:11 +0100,
Mureren <mureren@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> Som en trøst kan jeg se rundt omkring på nettet at det er en rigtig god
> chip....vi skal bare ha' den til at virke !!!!

Jeg kan ikke finde info på 7108E (Har også et MSI G2Ti m/ TV out + SVHS
in). Men 7102 er veldokumenteret på Philips hjemmeside. Der står klar,
at din skærmopløsning max må være 800x600, 50 eller 60Hz for at den kan
virke.

Jeg ville prøve med 800x600 og 640x480 i 60Hz.

Jeg har lige fundet en press release på 7108 som er encoder + decoder
i samme chip (altså både ind + ud). Den supporterer Macrovision, så
du kan IKKE køre signalet gennem din video så vidt jeg ved.

Chip'en er relativt ny (annonceret april måned), og er en del af
referencedesignet for nVidia G2 GTS kort med DV daugtherboard.

Fra : Mureren

Dato : 28-11-01 00:19

> [...]
>
> Chip'en er relativt ny (annonceret april måned), og er en del af
> referencedesignet for nVidia G2 GTS kort med DV daugtherboard.

Har du ikke et link til de sider du refererer til ?
Og det er ganske vist en 7108 Encoer+Decoder der sidder på kortet.
Jeg har købt et S-Video+Lyd (fra lydkortet) => Scart, og sat det i mit Löewe
tv, burde det ikke virke ???

Mureren

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-01 08:27

On Wed, 28 Nov 2001 00:19:10 +0100,

> Har du ikke et link til de sider du refererer til ?

Søg på 7108 på www.semiconductors.philips.com - De er ret gode til at
placere udviklerdokumentation (hardware + software) på nettet, og
normalt vil jeg derfor ikke tøve med at købe noget Philips baseret
hardware.

> Og det er ganske vist en 7108 Encoer+Decoder der sidder på kortet.
> Jeg har købt et S-Video+Lyd (fra lydkortet) => Scart, og sat det i mit Löewe
> tv, burde det ikke virke ???

Det er jeg slet ikke sikker på.Mit B&O TV har IKKE S-Video på SCART
stikket, men kører dette signal ind via et S-Video kabel, og bruger
kun Scart til lydsiden.

Prøv evt. i stedet at taget composite signalet (det runde "højttaler"
stik) og kør dette om til Scart. Det er nemlig et alm. gammeldags
lyd + billede på samme kabel signal, og det er supporteret i SCART.

Tjek evt. brugsanvisning til dit TV om der er S-Video ind på
Scart stikket.

Fra : kcdc

Dato : 28-11-01 17:44

JUHUUUUUUUUUUU!

Jeg fik kortet tilbage fra Xdata i dag og satte det i.........

Det virkede ikke en skid tænkte jeg og følte mig temmelig dum.......
Men så satte fanden ved mig, ned og slæbe mit TV helt op til PC'eren og
teste om det nu alligevel var min Trust wireless viewer der ikke kunne tåle
signalet fra GF3 kortet, (mit GF2 MX-400 virkede nemlig helt ok). Men da jeg
satte det samme virkede det stadig ikke, kunne dog se at der var små blink
på skærmen når jeg prøvede at detecte chippen fra windows.
Mit TV er så gammelt at jeg kører med sådan en adapter fra S-vhs til
composite så jeg tænkte at det måske ville hjælpe at jeg prøvede gennem mit
"rigtige" tv-kort altså fra GF3 til mit tv-korts s-vhs indgang, men det
virkede heller ikke.
Så så jeg at der var en anden udgang på GF3 kortet (et som passer til den
gule ende af stikkene istedet for det S-vhs stik (den lille omformer-ledning
som følger med de fleste kort) som jeg hidtil havde brugt.
Og da jeg satte ledningen i den udgang så var der sgu HUL
IGENNEM......................

Og nu virker det bare helt crazy daisy...................

Jeg håber at der også findes sådan et stik på dit MicroStar-kort, ellers kan
det jo være fordi at dit tv (som mit) heller ikke kan tage S-vhs og derfor
kan chippen ikke detectere tv'et.

Og nu virker min wireless viewer også bare som den
skal.....................nu er det tid til at lege med overclocking eller
noget der ligner.........................

Sorry for den lange forklaring, men man bliver bare SÅ happy når noget man
har slåset med længe pludselig virker.........

Go vind fremover

kcdc

Fra : Mureren

Dato : 29-11-01 18:02

> [...]
> skal.....................nu er det tid til at lege med overclocking eller
> noget der ligner.........................

)))))))))

Så er der også hul igennem her *S*
Jeg fik gjorde som dig....tog mig sammen og slæbte mit enormt tunge Löewe
Credo 32" 16:9 100Hz kæmpeskrummel af et tv hen til pc'en, og så satte jeg
et almindeligt S-VHS stik fra GF2-kortet og direkte i fronten på
TV'et....pliiing...... )

TVTool virker dog stadig ikke, og det ærgrer mig lidt, for jeg tror man kan
tweake billedet en hel del med det program.....

Anyway, nu skal jeg bare have købt et S-VHS kabel på 10 meter, eller også
skal du lige fortælle om dine erfaringer med Trust's Wireless sæt, så jeg
kan få overbevist mig selv om fortræffelighederne ved dette *G*
Det tiltaler mig umiddelbart at man bare tager recieveren fra mit tv i
stuen, og sætter det i tv'et i soveværelset (stor lejlighed hva' , og så
spiller det......men hvordan er kvaliteten ?
Er det nemt at "sætte op" ?
Andre ting jeg skal være opmærksom på ??

Mureren

Fra : kcdc

Dato : 29-11-01 19:28

> [...]
> Credo 32" 16:9 100Hz kæmpeskrummel af et tv hen til pc'en, og så satte jeg
> et almindeligt S-VHS stik fra GF2-kortet og direkte i fronten på

YES SÅDAN

Det er sgu meget man skal gå igennem før man kan få det til at virke!

> TVTool virker dog stadig ikke, og det ærgrer mig lidt, for jeg tror man
kan
> tweake billedet en hel del med det program.....

Jeg synes ikke at det er så galt som det var da jeg brugte mit gamle GF2
MX-400 uden TVTool, billedet var bare helt umuligt at indstille.

Nu er det kun en MEGET lille kant der er i hver side af skærmen, men mit TV
er heller ikke verdens dyreste og fineste (Imperial 2104) kender du det, nej
tænkte det nok........

> [...]
> stuen, og sætter det i tv'et i soveværelset (stor lejlighed hva' , og

> spiller det......men hvordan er kvaliteten ?

Jeg ved ikke hvor meget du går op i kvalitet på TV'et men jeg synes at det
er MEGET godt taget i betragtning af at mit TV IKKE kan tage S-vhs signaler.
Derfor skal jeg igennem en adapter og den gør altså billedet (læs farverne)
en smule blur'ed (men ikke meget) og det er jo kun fordi den kører igennem
adapteren.
Der kommer en smule flimmer når man passerer forbi "sendelinjen" men står
man stille foran den så er der ikke det mindste støj på skærmen, og lyden
overføres også i stereo.

> Er det nemt at "sætte op" ?

Ja for hulen, det er bare sætte de rigtige stik sammen og så kører det bare
derudad.........

> Andre ting jeg skal være opmærksom på ??

Sættet koster vel de der 700-900 kr, men hvad koster 10 m, kabel?

Jeg er alt i alt meget tilfreds med min, har du forresten læst en test af
den??? Jeg tror den kan findes på enten www.spilzonen.dk eller
www.edbpriser.dk

Håber dog at TVTool snart kan klare vores chip, selvom den ikke understøtter
dualview!

kcdc