XP og DMA!
Fra : Gimmer

Dato : 27-11-01 18:29

Hmm jeg har en XP 1800 processer på et abit kg7 bundkort som bare ikke vil
kære dma!
i bios står den til at køre dma if avable og i windows ligeså! men den vil
ikke køre andre en pio for mine to hd's og for min brænder, men min cd-rom
køre dma 1!!!

de sidder således:
pri master: HD1
pri slav: HD 2
sec MAs brænder!
sec sla cd-rom!

hvorfro vil de ikke skifte til dma?
mine to hds har før kørt dma, men kan jeg have sat jumpernes forkert på hd´s
ne?

venlig hilsen gimmer

Fra : SoulWalker

Dato : 29-11-01 04:13

JEg ved ikke lige om det evt. kan løse dma problemet i sig selv men mit råd
er at flytte rundt så du kører
primary master : hd1
primary slave : cdrom
secondary master : hd2
secondary slave : brænder

Sådan kører jeg det og det virker bedre. 2 hd'er på samme kabel skulle
forsinke en del. Prøv det og se hvad der sker. Det har yderligere den fordel
at du bedre kan brænde cd-rom -> brænder uden fejl pga bedre overførsel.

SoulWalker

Fra : Gimmer

Dato : 29-11-01 16:36

Det vil jeg da straks prøve at gøre!!! MANGE TAK

vh Gimmer