DSN-less forbindelse kan ikke oprettes.
Fra : Ole Moe

Dato : 27-11-01 14:32

Jeg er fuldkommen grøn udi det vidunderlige ASP univers og faldt
så over www.html.dk's tutorial om emnet. Skønt tænkte jeg, men da
jeg nåede ned til lektion 18 og skulle oprette forbindelse til en
database gik det galt.
Jeg har Windows 2000 og IIS 5 installeret. Min .asp fil ser ud
som følgende:
<title>Database</title>
<head>
</head>
<%
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/database.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * from personer"
' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do

' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn
Response.Write rs("Fornavn") & "<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

- bibliotekket 'cgi-bin' har fuld læse- og skriveret.
Men alligevel får jeg denne besked, når jeg prøver:
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver]Der opstod en generel
fejl. Registreringsnøglen Temporary (volatile) Jet DSN for
process 0x4d8 Thread 0x554 DBC 0x21d0064 Jet kan ikke åbnes.
/db.asp, line 10

- Jeg er ved at rive næsehårene ud af arrigskab, hvilken dum
begynderfejl har jeg dog lavet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kåre Rasmussen

Dato : 27-11-01 15:40

Prøv at se på egenskaberne for databasen. Jeg vil skyde på at det ikke er
nok at du bare har de rigtige rettigheder på cgi-bin bilioteket. Du skal
også have rettighed til selve databasefilen. Prøv i første omgang at give
alle fuld rettighed til databasen og derefter rette rettighederne til lidt
efter lidt (jeg kan ikke huske hvordan de skal se, personligt er jeg mere
til UNIX)

------
Mvh.
Kåre Rasmussen
Studentermedhjælper ved I20´s edb-enhed

Fra : Ole Moe

Dato : 27-11-01 16:38

Kåre Rasmussen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> efter lidt (jeg kan ikke huske hvordan de skal se, personligt er jeg mere

Hmm, alle har fuld rettighed til dokumentet, men det hjælper altså ikke...
Jeg har en idé om at det er database driverne den er gal med...

Ole

Fra : Claus O

Dato : 27-11-01 17:48

"Ole Moe" <ole.moe@tdcspace.dk> wrote

> - Jeg er ved at rive næsehårene ud af arrigskab, hvilken dum
> begynderfejl har jeg dog lavet?

Og du har selvfølgelig ikke Access åben mens du tester?
Claus

Fra : Ole Moe

Dato : 28-11-01 12:08

> Og du har selvfølgelig ikke Access åben mens du tester?
> Claus

Nej det havde jeg ikke, men nu har jeg fundet fejlen...

Jeg havde delt filen som jeg skulle, men da jeg ikke havde
aktiveret "kan nedarves" fik jeg ikke mulighed for at dele den
med alle.

Tak for jeres gode råd... Håber I vil hjælpe en anden gang.

Ole Moe