Kryptering, valg af Program.
Fra : Lene

Dato : 27-11-01 12:51

Hej.

Jeg har en søster der bor i udlandet og vi er begyndt at skrive sammen med
Krypteret mail. Det går meget godt, men nu tænker jeg på hvor godt det
program vi bruger enlig er. Jeg er ikke meget for PGP og vi fandt da TSC (
Top Secret Crypto ) da vi skulle vælge et andet program. Det bruger større
nøgler både i den almindelige måde at krypterer på og RSA nøglerne er også
meget større.
Er der ikke en her der har lyst og mulighed for at teste programmet så vi
kan få klarhed for om det virkelig er så godt som det hævder. Det er
ihvertfald
meget nemt at bruge. I brugervejledningen er oplyst noget om hvordan det er
programeret.
( Source Code og Algorithms )

Det kan hentes på www.topsecretcrypto.com

Lene Knudsen

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 27-11-01 13:34

"Lene" <lenefox@ofir.dk> wrote in message

> [...]
> ihvertfald
> meget nemt at bruge. I brugervejledningen er oplyst noget om hvordan det

Jeg kender ikke programmet, men se lige flg.:
http://www.interhack.net/people/cmcurtin/snake-oil-faq.html

Bemærk især afsnittet "Unbreakability" og "One-Time-Pads"

Mvh
Peter Lind Damkjær

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-11-01 14:06

"Lene" <lenefox@ofir.dk> writes:
> Jeg er ikke meget for PGP
Bare af nysgerrighed... hvorfor er du ikke meget for PGP?
Jeg har været ganske godt tilfreds, men det skyldes nok specielt at der
er plugin med til min email-klient..
/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@daimi.au.dk
This message may be reproduced freely for non-commercial purposes.

Fra : Wideonline

Dato : 30-11-01 00:12

Hej,

Hvordan bruger man PGP, og hvordan skaffer man det ?

Fra : Niels Callesøe

Dato : 30-11-01 02:11

http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#kryptering

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 30-11-01 15:54

Niels Callesøe wrote in news:Xns9169162E07195k5j6h4jk3@193.88.15.201:

> http://a.area51.dk/sikkerhed/ordforklaring#kryptering

er der nogen, der ved noget om udviklingsstatus på PGP ? Hvad med fremtidige
versioner, udbedring af bugs etc ? Jeg har lige prøvet at installere PGP
(den sidste freeware version) på XP og den brokkede sig under installationen
.... hvilket ikke er fuldt betryggende :)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 30-11-01 22:09

Jesper Stocholm <spam200111@stocholm.dk> writes:

> [...]
> (den sidste freeware version) på XP og den brokkede sig under installationen
> ... hvilket ikke er fuldt betryggende :)

Ikke i detaljer. Prøv at kigge på www.pgpi.org, der står det meste.
Jeg bruger stadig 6.0.2i, den nyeste version af pgpi hvor pgp-disk
medfølger. Dens Eudora plugin er ikke meget nyere end min Eudora, så
det virker fint.

/L

Fra : Karsten H.

Dato : 02-12-01 21:01

Thus spake Jesper Stocholm in

> [...]
> installere PGP (den sidste freeware version) på XP og den brokkede sig
> under installationen ... hvilket ikke er fuldt betryggende :)

NAI tjente ikke nok på den, så den er frosset (når vi taler om PGP 7.0.2).
Det skal dog siges at Phil Zimmermann (manden bag PGP) står inde for den, og
mener at det er den bedste implementaion til dags dato.

NAI søger efter folk der er interesseret i at købe rettighederne til deres
implementation fra dem, hvis nogle skulle have lyst til det.

--
Karsten H. (Public PGP key at www.egotrip.dk/pgp.php)
Som har skrevet delen før @ baglæns for at narre fjenden i Aalborg.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-01 23:37

On Fri, 30 Nov 2001 14:54:09 +0000 (UTC),
Jesper Stocholm <spam200111@stocholm.dk> wrote:
> [...]
> (den sidste freeware version) på XP og den brokkede sig under installationen
> ... hvilket ikke er fuldt betryggende :)

Der er ihvertfald GNU PG. Den understøtter et par algoritmer:

Her fra gpg -h

gpg (GnuPG) 1.0.6
Copyright (C) 2001 Free Software Foundation, Inc.
This program comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY.
This is free software, and you are welcome to redistribute it
under certain conditions. See the file COPYING for details.

Home: ~/.gnupg
Supported algorithms:
Cipher: 3DES, CAST5, BLOWFISH, RIJNDAEL, RIJNDAEL192, RIJNDAEL256,
TWOFISH
Pubkey: RSA, RSA-E, RSA-S, ELG-E, DSA, ELG