hmmm
Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 27-11-01 12:52

-snip-
<form method="post" action="ok.php" enctype="multipart/form-data">
<input type=file name=file size=30>
<input type="submit" value="Upload" name="submit">
</form>
<-snip-

Hvordan får jeg den til at sige at det kun er .txt extension, så den står på
..txt når man trykker på browse

Fra : Michael L. Hostbaek

Dato : 27-11-01 13:16

-=(Per Nielsen)=- tried to tell us something, and all I got was:
> [...]
> <-snip-
>
> Hvordan får jeg den til at sige at det kun er .txt extension, så den står på

Naar du submitter den form, saa har $file foelgende vaerdier:

$file = sti til fil paa serveren..
$file_name = fil navn
$file_size = stoerrelse
$file_type = type

Og, saa er det ellers rimelig simpelt.

--
Regards,
Michael L. Hostbaek

Fra : Thomas Skyt

Dato : 27-11-01 14:35

Michael L. Hostbaek wrote:

[...]
> Naar du submitter den form, saa har $file foelgende vaerdier:

[diverse variabler]

> Og, saa er det ellers rimelig simpelt.

Jeg tror, det han tænkte på, var at brugeren kun skal kunne vælge txt-filer.

Har du prøvet med <input type="file" accept="[MIME TYPE]"> ? Ifølge
O'Reillys bog "HTML Pocket Reference" kunne det give en ledetråd.

hygge,
--
Thomas Skyt http://sofagang.dk/
+++ HTML + Perl + PHP + MySQL + Linux +++

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 27-11-01 19:05

"Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> wrote in message
> [...]
>
> Har du prøvet med <input type="file" accept="[MIME TYPE]"> ? Ifølge
> O'Reillys bog "HTML Pocket Reference" kunne det give en ledetråd.

Kan ikke få det til at virke, jeg er virkelig træt, gider du lave et
eksempel, hvor det kun er .cfg filer der må uploades ???

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 27-11-01 20:49

> Kan ikke få det til at virke, jeg er virkelig træt, gider du lave et
> eksempel, hvor det kun er .cfg filer der må uploades ???

Nu du skriver "må": Husk at tjekke på server-siden - der er ingen
garanti for at brugeren (eller dennes browser) opfører sig ordenligt.

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 27-11-01 16:07

"Michael L. Hostbaek" <michDEL_THIS@bsd.fr.eu.org> wrote in message
> -=(Per Nielsen)=- tried to tell us something, and all I got was:

> Naar du submitter den form, saa har $file foelgende vaerdier:

> [...]

Hmm, har du helt forstået hvad jeg mener, jeg mner at når jeg trykker på
Gennemse, så skal den kune vælge .txt og ikke all .*

Fra : -=\(Per Nielsen\)=-

Dato : 27-11-01 16:56