Er 26dB meget på en CPU-køler?
Fra : OleJ

Dato : 27-11-01 12:37

Jeg overvejer en ThermalTake cpu-køler fra www.shg.dk til min 700MHz Ahtlon
slotA, som udsender 26dB. Er det en generende støj?

Har også fået anbefalet en NoiseControl fra www.studiedata.dk på 12dB...men
den koster noget mere!

Fra : orbital

Dato : 27-11-01 14:26

On Tue, 27 Nov 2001 12:36:44 +0100, "OleJ" <olj@sol.dk> wrote:

>Jeg overvejer en ThermalTake cpu-køler fra www.shg.dk til min 700MHz Ahtlon
>slotA, som udsender 26dB. Er det en generende støj?

Det er ikke ret støjende !
En golden orb er meget tyst og larmer 29 dB (kan ikke anvendes til
slotA)

>Har også fået anbefalet en NoiseControl fra www.studiedata.dk på 12dB...men
>den koster noget mere!

Det kan ikke sammenlignes. Det studiedata har med 12 dB er en 80 mm
kabinetblæser af mærke Pabst. Den flytter ikke ret meget luft, men
deres 19 dB 80 mm Pabst blæser (koster det samme) kan godt bruges som
cpu køler med en fan-adapter. Men da du har slotA, tvivler jeg på, at
du kan få en egnet fan-adapter, - eller i det hele taget har plads til
at det.

mvh

John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-11-01 15:17

> Men da du har slotA, tvivler jeg på, at du kan få en
> egnet fan-adapter, - eller i det hele taget har plads til
> at det.

Jeg har da denne til slot A:
<http://www.studiedata.dk/product.asp?product=97&page=1>

/Mikael

Fra : Kim Christensen

Dato : 27-11-01 15:25

Hej!

Pas på med Thermal Take, nogle af dem larmer som en hel flyvemaskine. Jeg
havde selv en tyst GoldenOrb til min Celeron 566@850 (med 80 mm køler i
siden) og købte derfor i go tro en Volcano 2 til min T-Bird 1000@1333 og
sidstnævnte larmer MERE (med kun den ene blæser) end GoldenOrben og 80mm
blæseren til sammen................

Kig lidt på prisforskellen og vælg så derudfra.................

go "jagt"

kcdc

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 27-11-01 17:16

"OleJ" <olj@sol.dk> skrev
> Jeg overvejer en ThermalTake cpu-køler fra www.shg.dk til min 700MHz
Ahtlon
> slotA, som udsender 26dB. Er det en generende støj?

26 dB burde ikke være direkte generende, men spørgsmålet er altså bare om
man kan stole på denne værdi. Jeg tvivler...

Jeg vil som en anden allerede har gjort, også gerne advare mod at købe en
ThermalTake køler. Jeg købte én, som på papiret er opgivet til at larme
30 dB - det gør det ikke. Den larmer langt mere, er ikke videre godt
forarbejdet, og køler ikke specielt godt. ThermalTake er noget værre bras

>Har også fået anbefalet en NoiseControl fra
>www.studiedata.dk på 12dB...men
>den koster noget mere!

Hvis du kan få en Noise Control til en slot A processor, så vælg denne.
De ekstra penge er givet godt ud.

mvh
Peter