Hit eller skidt babyudstyr?
Fra : Lisa

Dato : 27-11-01 11:47

Jeg venter mit første barn til februar, og er derfor i fuld gang med at
skabe mig et overblik over junglen af babyudstyr. Man kan jo nemt komme til
at bruge en formue på alle mulige "smarte" opfindelser, men hvilke er værd
at stile efter?

Er der nogen, der kan videregive erfaringer om, hvad de synes er et absolut
hit at anskaffe, og hvad der har været penge ud af vinduet?

Mange hilsner
Lisa

Fra : Betin@

Dato : 27-11-01 13:35

terpe@fdfmosede.dk skrev...
> [...]
>
> Er der nogen, der kan videregive erfaringer om, hvad de synes er et absolut
> hit at anskaffe, og hvad der har været penge ud af vinduet?

Jeg har et legetæppe hvor der hænger dyr på, min dreng er meget glad
for at lægge der og kigge på dyrene og slå efter dem, det er han stadig
glad for jeg startede med at lægge ham der da han var ca. 1 måned
gammel og nu er han 4 måneder og stadig glad for tæppet.

Betin@

Fra : mimi

Dato : 27-11-01 16:14

Hejsa
Min søn på 5 mdr. har hele tiden været meget glad for den bæresele vi
købte. Han har aldrig været vild med at ligge selv i barnevognen hvis han
var vågen, så bæreselen er bare guld værd. Måske især da vi ingen bil har
og derfro går meget. Efterhånden som han er blevet ældre bruger jeg den
ikke så meget mere, fordi det er for tungt for mig, men min mand kan
sagtens holde til det, og min søn er stadig helt vild med at sidde i den.
For os har det næsten været den bedste investering, men jeg har hørt andre
som aldrig har brugt deres, så det er knald eller fald, og vel også et
spørgsmål om hvor meget man selv sætter barnet deri, for det siger jo ikke
selv til.
Ad ting vi har købt som vi stort set ikke har brugt kan jeg nævne
ammepuden. Sådan en ville vi bare have, men da han var født fandt jeg ud af
at han lå meget bedre på en dyne, når jeg ammede. Så det var penge smidt ud
af vinduet.
Mvh Mimi

Fra : Gitte Beyer

Dato : 27-11-01 16:25

Hej Lisa

>Er der nogen, der kan videregive erfaringer om, hvad de synes er et absolut
>hit at anskaffe, og hvad der har været penge ud af vinduet?

Jeg har været meget glad for den ble-spand jeg investerede i, da min
søn var 1 måned gammel. Inden jeg fødte, var jeg af den helt klare
overbevisning, at en sådan "indretning" var det rene spild af penge,
for man kunne jo lige så godt bruge alm. affaldsposer. Men jeg/vi
anskaffede dog alligevel en, dog med nogen skepsis, men vi er blevet
virkelig glade for den. Man undgår at have halvfyldte poser til at
ligge og flyde på badeværelset (vi har en halv dagsrejse ud til vores
skraldespand) og lugtgenerne minimeres (meget).
Noget jeg ikke synes har været pengene værd, er det kombinerede
aktivitetsstativ/legetæppe/tunnel fra FisherPrice jeg/vi købte da
sønnen var helt lille. Stativ-delen var ikke stabil nok, så når vores
søn greb fat i legetøjet der hang der, kunne han hive hele stativet
med sig ned. "Bygget om" til tunnel har det overhovedet ingen
interesse haft.

MVH
Gitte

Fra : Martin Edlich

Dato : 27-11-01 22:27

In article <3c036f24$0$729$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Lisa" <terpe@fdfmosede.dk> wrote:

> Er der nogen, der kan videregive erfaringer om, hvad de synes er et absolut
> hit at anskaffe, og hvad der har været penge ud af vinduet?

Jeg kan anbefale nogen meter ledning, gamle aviser, husdyr, højttalere,
kaffekopper eller en god kravlegård.

Specielt husdyr som fx katte kan varmt anbefales. Deres
anvendelsmuligheder er utallige: Man kan hive dem i pelsen, man kan
kravle op på dem for at nå ting endnu højere oppe, de kan sige sjove
lyde og så har de et lille "hus" fyldt med spændende ting og sager. Det
kan nævnes at andre folks børn kan bruges til nøjagtigt det samme (med
undtagelse af det lille hus). En hund er god at have i nærheden når man
har lyst til at få vasket ansigtet eller fingrene.

Ledninger kan også bruges til meget: De er gode at gumle i, man kan hive
i dem så de ting de sidder fast i ikke er så højt oppe længere, eller
man kan bruge dem til at rejse sig op med hvis de sidder godt nok fast.

Aviser er gode til at putte i munden og rive i stykker, og så siger de
så sjovt når man river og flår i dem.

Kort sagt, så er kravlegården den bedste investering vi har gjort, og
man kan få brug for den før man tror. Vores Christoffer er 7 måneder nu,
og han er betydeligt mere interesseret i ovenstående eksempler på
spændende ting, end al hans fine legetøj.
Og så vil jeg lige tilføje at kattemad er betydeligt mere delikat end
kartofler.

--
MVH Martin Edlich
Verdens dejligste dreng kan ses på http://www.edlich.dk/christoffer/

Fra : Trine Carlsen

Dato : 30-11-01 00:27

Hejsa!

Fik en dejlig datter i april, og vi har da også noget Hit og Skidt her i
huset. Hit : Blespanden fra Sangenic, uha ville ikke være foruden, ingen
lugt gener, og det sparer en del op og ned af trapperne i det daglige,
Voksipose, blev brugt med bæreplade som lift i starten, nu som ude- sovepose
og kørepose i klapvognen, Kravlegården, mine kære ekstra hænder, slipper for
pottejord over det hele, katte som hvæser og blade/bøger i samlesæt.
Legetøj: Hit: Mit første spejl fra Lamaze, alt der har lyde og sjove farver
(her i huset ææælsker vi bare Lamaze) Skidt : Billigt bras købt i div.
varehuse, holder ikke. Og så Tiny Love... Uha, hade hade.
Bad: Hit: badespand, skidt: kropsformet badekar, hun kunne bruge det i ca.
1½ mdr.
Sutteflasker: Hit, gode gammeldags glasflasker eller Nova´s til nød, skidt:
Disneys........
Og listen kunne forsætte, men jeg holder her

Trine

Fra : Camilla

Dato : 30-11-01 15:25

Hej Trine!

Nu kender jeg ikke så meget til Tiny Love, jeg har dog fået et
aktivitetstæppe foræret, og det er jeg glad for, jeg kan sætte
forskelligt legetøj, (altså ud over det der følger med, bl.a.
lamaze) op i hullerne.
Er der noget jeg er gået glip af ? )
og Badespand, er det den "Magretheskål" som jeg ynder at kalde
den? Jeg har aldrig set den i brug, er den god?

Camilla

Fra : Camilla

Dato : 30-11-01 15:25

Hejsa!

Her er min hit og skidt liste

Hilsen Camilla

Hit:

·   Kravlegård - også god fra starten af hvis der er fodkoldt,
skal gerne kunne hæves
·   Luftgummihjul på Barnevogn - især hvis du bor på landet
(husk en lille cykelpumpe)
·   Justerbart styr på barnevogn - især hvis der er højdeforskel
på mor og far, eller til at holde på indkøbskurven
·   God dundyne - forhør dig hos en dynehandler
·   En god stor ammepude, med fossfill
·   Stofbleer 20 stk
·   En god babyalarm, med batteri + oplader
·   Lamaze legetøj, f.eks. bi eller lullaby-elefant
·   Trærangle eller andet trælegetøj
·   Bæresele
·   Badekar, godt stor
·   Insektnet til Barnevogn
·   Regnslag til Barnevogn
·   Indkøbsnet til Barnevogn - jeg bruger det til at opbevare
regnslag og insektnet
·   Savlesmæk - brugte dem fra ca. 2½ måned
·   Lift + liftsele - hvis man kører bil
·   En god blespand - bruger selv en Brabantia, men har ikke
langt til en skraldespand, hvis man bor på 4. sal er en Sangenic
vist nok god (husk refillposer koster penge!)
·   Bæreslynge - god hvis dit barn er meget uroligt, eller har
kolik
·   Tøj med knapper foran og fødder
·   Aktivitetsstativ - hæng selv dine egne kreationer op
·   Sort/hvid uro, f.eks. fra Den gamle skole, www.gamleskole.dk
·   Insektnet til lift - sommer for fluer, vinter for hvepse og
myg

Skidt:
·   Ammepude med kugler
·   Alt for meget plasticlegetøj, det smager ikke vildt godt
(prøv selv,
·   Badestol - fik den ikke brugt, da det var mere hyggeligt og
trygt at holde selv
·   Voksipose m. plade, hvis man kører bil
·   Tøj med knapper på ryggen - det må da være ubehageligt at
ligge på.
·   Heldragter uden knapper i ben = bøvl

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 02-12-01 23:34

Lisa says in dk.familie.barn:
> Er der nogen, der kan videregive erfaringer om, hvad de synes er et absolut
> hit at anskaffe, og hvad der har været penge ud af vinduet?

Nu har vi ikke bil så vi anskaffede en cykelvogn (Burley
D'Lite). Det eneste jeg fortryder i den forbindelse er at jeg
ikke købte en for længe siden: Der er plads til en lift eller to
ældre børn og der kan være en hulens masse indkøbsvarer.

Ellers har babyalarm, Brio udklappeligt puslebord, bæresele,
bukser med knapper i bunden og lammeskind til liften været nogen
af de ting vi har sat størst pris på.

Ting der står ubrugte hen er ammepude, babybadekar og
bæreslynge. Det sidste skyldes nok at den først blev lavet da
hun var 2 måneder.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>
Far til Frida, 2½ måned.

Fra : Riber&Lumholdt

Dato : 10-12-01 21:07

Hej Nyhedsgruppe,

Gaveideer efterlyses til vores pige på 6½.
Hun ønsker sig brændende "Betty Spaghetti" dukker, og det overvejer vi.
Men det ville være suverænt hvis nogle af jer lå inde med nogle gode ideer
som I havde lyst til at give videre,

På forhånd tak, Pernille R.

Fra : Berit Stenbaek

Dato : 07-12-01 01:03

Et stort hit er at købe ind på nettet. Hele det første skrabind af babyudstyr
(vugge, kravlegår, autostol, skråstol, ammepude, puslepude, lammeskind,
legetøj, sengetøj (10 sæt), lagener i massevis, stofbleer, sengestykker,
sengerand, blespand, lift, dyner, hagesmække og 20 sæt undertøj har jeg købt
via QXL for under 3000 kr. Det giver plads i budgettet til at købe noget
rigtigt luxus, når først guldklumpen er kommet - og giver ikke de store
ærgrelser, hvis man forkøber sig, fordi det er svært at forestille sig, hvad
man egentlig lige skal bruge.

--
Posted from [195.41.66.1]