fornavn@efternavn.dk
Fra : Søren Madsen

Dato : 18-11-01 23:06

Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Med venlig hilsen

Camilla

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 18-11-01 23:23

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> writes:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Det kan praktisk talt samtlige internetudbydere hjælpe dig med.

Prøv at kigge på deres respektive hjemmesider - eller ring til dem.
Shop lidt rundt... der er stor forskel på ydelser og priser.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jens

Dato : 18-11-01 23:28

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har
et
> specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Hvis du har et specielt efternavn, hvorfor køber du det så ikke bare som
domæne ?
Så kan du selv lave lige så mange fornavn@specieltefternavn.dk e-mail
adresser du ønsker !

F.eks. http://www.worldonline.dk/prod/prod09.html

Jens

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 18-11-01 23:46

"Søren Madsen" <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.
>
>Med venlig hilsen
>
>Camilla

Der er en masse forskellige firmaer der opretter domænenavne, med mere
eller mindre service ydelser.

Men lidt hjælp til de første skridt kommer her.

Den overordnede 'myndighed' på det danske topdomæne er DK-Hostmaster:
<http://dk-hostmaster.dk>

DK-Hostmaster deligerer registreringen ud til registratorer:
<http://dk-hostmaster.dk/perl/show-registrators.pl?lang=da>

Jeg har selv købt domænenavne og webhotel ved ScanNet: <http://scannet.dk>.
Det er godtnok ikke det billigste sted, men god service og et velfungerende
webhotel er jo også vigtigt.

Aller første skridt er dog at checke om domænet er optaget, og her har de
fleste registratorer en testside til dette brug, f.eks.:
<http://dk-hostmaster.dk/dkwhois.shtml>
Eller 'pakket lidt pænere ind':
<http://scannet.dk/DomainTester.asp>
--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-11-01 00:10

Søren Madsen skrev:

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Udbyderne opretter ikke bare mailadresser. De har en bunke
domæner hvor man kan vælge mellem de tilsvarende efternavne.

Hvis du vil gøre som jeg, må du betale for et domæne, men det er
ikke så dyrt. Se f.eks. på http://struernet.dk/.

--
Bertel

Fra : Henrik H. A.

Dato : 23-11-01 12:49

- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
domæne...............

- De har OK priser og har også mail-videresend service.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 23-11-01 14:49

Henrik H. A. skrev:

> [...]

>Hvor på nettet kan man oprette en emailadresse med .dk endelse ? Jeg har et
>specielt efternavn og vil gerne "udnytte" dette.

Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.

--
Bertel

Fra : Henrik H. A.

Dato : 23-11-01 14:59

UPS - fik vist ikke klippet teksten helt som jeg ville....................

Her er mit svar:

Henrik H. A. skrev:

>- Prøv evt. også http://speednames.com/ hvis du vil købe
>domæne...............

>- De har OK priser og har også mail-videresend service.

Svar slut...................

Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 23-11-01 23:46

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> wrote Fri, 23 Nov 2001
14:59:25 +0100 :

>Svar slut...................
>
>Underligt? Du stiller præcis samme spørgsmål som Søren.

Underligt? Du skriver det samme som Bertel.

Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://gummiand.dk/

Fra : Henrik H. A.

Dato : 26-11-01 09:26

<klip>

Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Er læst og forstået !!!

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-11-01 09:26

In article <9tsuam$r53$1@sunsite.dk>, Henrik H. A. wrote:
><klip>
>
> Læs og forstå http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> Er læst og forstået !!!

Nej, prøv igen.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm hungry, time to eat lunch.

Fra : Henrik H. A.

Dato : 26-11-01 10:11

>Nej, prøv igen.

Bedre nu ?

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 26-11-01 10:18

Den Mon, 26 Nov 2001 10:10:41 +0100 skrev "Henrik H. A."
<henrik@hove-andersen.com> :

>Bedre nu ?

Yeps.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-01 16:53

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse

> Bedre nu ?

Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
personer du citerer i dit svar.

Ellers helt fing!

Andreas Falck - ICQ 108 480 093
--
"Skabelse og Syndflod" - http://www.syndflod.dk
"Det evige Evangelium" - http://www.sdanet.dk

Fra : Henrik H. A.

Dato : 26-11-01 17:19

> Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
> personer du citerer i dit svar.
>
> Ellers helt fing!
>
> Andreas Falck - ICQ 108 480 093

Jeg lærer det nok en dag ! Tak for vejledningen !

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-11-01 18:25

> "Andreas Falck" <Andreas.Falck@sda-net.dk> skrev

[ ... ]

> Jeg lærer det nok en dag ! Tak for vejledningen !

Selvfølgelig lærer du det en dag! Det er jeg da ikke spor i tvivl
om. Det vigtigste er jo da også at man har viljen til gerne at ville
lære, og det viser du da helt klart at du har.

Det jeg mente med at du skulle lade navnet blive stående på den du
citerer og svarer, er lige som jeg har gjort i dette indlæg, nemlig
aller øverst i indlæget, hvor du kan se, at først har du skrevet
noget, så har jeg skrevet noget, og så har du skrevet noget. Derefter
klipper man alt det væk, man ikke direkte svarer på. Og vupti, så har
man et kort og præcist indlæg, der klart viser hvad der er svaret på
til hvem, og alt overflødigt er pist smeltet væk for den varme
sommersol vi alle venter på med længsel )

Håber ikke jeg har fået mig formuleret alt for forvirrende )

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-11-01 20:32

On Mon, 26 Nov 2001 16:53:16 +0100, "Andreas Falck"
<Andreas.Falck@sda-net.dk> wrote:

>Ja, bortset fra at du skal lade navnet blive stående på den/de
>personer du citerer i dit svar.

Ikke enig, DEN du svare på, og ikke de 10 forgående.

--
Ivar Madsen
Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,

Fra : Henrik H. A.

Dato : 27-11-01 11:12

> [...]
> www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,
> Og som savner en leverandør at Orange's interne grupper!

Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
indlægget - men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !
Og til Andreas.............jeg er ikke forvirret (endnu) - jeg tror
logikken er ved at sive ind !

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 27-11-01 11:27

On Tue, 27 Nov 2001 11:11:36 +0100, "Henrik H. A."

det er ikke en dansk model

--
vh
Thomas Jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-11-01 15:35

Henrik H. A. skrev:

>Det lyder jo meget logisk...............Men ærligt talt, så er det lidt
>forvirrende - de udenlandske nyhedsgrupper jeg følger har svarene øverst i
>indlægget

Hvilke drejer det sig om?

>men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !

Den er international og gammel. Brug den trygt - også i grupper
hvor de andre sviner med citaterne.

--
Bertel

Fra : Henrik H. A.

Dato : 27-11-01 15:44

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Hvilke drejer det sig om?

Prøv at se "alt.fan.landrover" og "uk.sport.golf"...........der er ikke
meget konsekvens hos dem.........OK - nogle af indlæggene følger den
"rigtige" måde, men de er ret rodede !

> Den er international og gammel. Brug den trygt - også i grupper
> hvor de andre sviner med citaterne.

Will do !

Fra : Andreas Falck

Dato : 27-11-01 17:10

"Henrik H. A." <henrik@hove-andersen.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Og til Andreas.............jeg er ikke forvirret (endnu) - jeg
> tror logikken er ved at sive ind !

Jeg synes du klarer dig fint, og du gør da en indsats, og se dét tager
jeg hatten af for! )

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 27-11-01 15:41

> [...]

>indlægget - men jeg tror jeg er ved at fange "den danske model" alligevel !

Det er ikke en specifikt dansk model. Den har været benyttet i de fleste
grupper en gang, men på grund af det store influx af nye brugere, har
det ikke været muligt at få dem alle sammen lært hvordan man begår sig
på usenet. Hvis du vil læse mere om det, så læs her:

http://www.netmeister.org/news/learn2quote.html
http://www.uwasa.fi/~ts/http/quote.html
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/dont.html
^^^ Denne er specialt god. Reciterer generelle regler.
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/usenet/brox.html
http://unix1.sncc.lsu.edu/internet/usenet/usenet-etiquette.html
Og lidt mere "officielt":
http://sunsite.dk/RFC/rfc/rfc1855.html

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk)
"Yes, sir, I know you want me to open my pants, whip out my magic wand,

Fra : Henrik H. A.

Dato : 28-11-01 11:00

"Peter Alfredsen"
<from.20011127154121.dk.edb.internet.udbydere.from@peteralf.clara.co.uk>
skrev i en meddelelse news:11112d83ec632859b0fb9801cee48fcb@aarg.net...

> [...]
> grupper en gang, men på grund af det store influx af nye brugere, har
> det ikke været muligt at få dem alle sammen lært hvordan man begår sig

Vi må vist konkludere, at de udenlandske grupper jeg har kigget i, er
mindre strukturerede end de danske !

Gode links............Tak for dem !