Valg af farvelaser printer
Fra : Brian Sørensen

Dato : 27-11-01 10:32

Jeg står og skal indkøbe en ny farvelaser printer til arbejdet.
Den skal erstatte en Lexmark Optra SC1275 farvelaser, som skal flyttes til
en anden afdeling.
Det er ikke fordi den skal lave så meget. Ca. 300 sider om dagen.

Krav:
Indbygget netkort/Printserver
Min 64 MB ram
2 skuffer med min. 150 ark i hver.
Manuel feeder.
Skal lave rimelig pæne farver
Evt. lidt mindre støjende end SC1275, da den larmer en del.
Pris max 30.000 + moms.

Jeg har været nogenlunde tilfreds med Lexmark printeren. Dog har den haft
lidt problemer med paperjam.
Hvad har i af forslag til en ny printer ??

Venlig hilsen
Brian Sørensen

Fra : Jacob

Dato : 27-11-01 21:42

"Brian Sørensen" <hmsd@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> Manuel feeder.
> Skal lave rimelig pæne farver
> Evt. lidt mindre støjende end SC1275, da den larmer en del.

Kig evt på Xerox Phaser serien, de er ret hurtige og skriver i en god
kvalitet - derudover får man gratis sort blæk hele printerens levetid. Og
nåja, de opfylder dine krav.

Mvh
Jacob

Fra : Anders Sørensen

Dato : 27-11-01 22:56

"Brian Sørensen" <hmsd@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en anden afdeling.
> lidt problemer med paperjam.

> Hvad har i af forslag til en ny printer ??

I bladet Alt om net nr 12/2001 har de testet farvelasere:

Brother HL-2400Ce
HP 4550 hdn
Lexmark C720n
XeroxPhaser 860DP (Solid Ink)
Minolta QMS Magicolor 2200 DeskLaser

Bladet anbefaler HP eller Lexmark afhængig af om man vil
have mat (HP) eller blank (Lexmark) overflade.

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : dr. nrj

Dato : 27-11-01 23:28

Jeg ville overveje flg.

1. Minolta-QMSmagicolor 2200 - har vundet flere test.Printr i
1200X1200 dpi i både farve og S/H - 128 Mb ram er standard.

2. Xerox 860 - helt ny model. Bruger en ny type toner - nærmest voks,
der tørrer hurtigere. Dog STINKER denne type voks, så man skal ikke
have den stående lige ved siden af receptionen. ALT sort farve til
denne maskine er GRATIS i hele maskinen levetid - man skal kun betale
for farve toner.

3. Lexmark C720

Min peronlige favorit er Minolta-QMS 2200 - den kan printe sort tekst,
næsten ligeså godt som en GOD monochrome laser printer - og så er
farverne forrygende.

Min nummer 2 er Lexmark C720.

Venlig hilsen/Kind regards

dr. nrj

mail: dr_nrj@no_spam_hotmail.com

Fra : Brian Sørensen

Dato : 28-11-01 10:46

Jeg tror jeg vil prøve at kigge lidt på Minolta-QMSmagicolor 2200, Lexmark
C720 og HP 4500.
Xerox 860 dur nok ikke hvis det lugter, da den skal stå ved siden af chefen,
som nok bliver knotten...

Tak for hjælpen
/Brian

Fra : Tom

Dato : 28-11-01 18:36

> [...]
> lidt problemer med paperjam.
> Hvad har i af forslag til en ny printer ??

Jeg ville gå en stor bue udenom HP45xx farvelasere. Vi har en HP4500DN, mage
til langsom opstart skal man lede længe efter. Ja jeg tror den bruger ca. 10
min på at varme op og selv når den er varm så tager det vildt lang tid før
der kommer et stykke papir igennem.
Endnu mere sygt er det at man ikke kan bruge en farvelaser til at lave
overhead med fordi lyset dårligt kan trænge igennem farverne og derfor får
man sort/hvide overhead.
Den skal ofte have skiftet en af farvetonerne eller billedtromlen så billig
i drift er den bestemt heller ikke.
Det tager om muligt 5 gange så lang tid at få et duplex print igennem dyret.
Men så har vi også "kun" givet 25.000 Kr for den excl moms og med firma
rabat :-/

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Deaster

Dato : 30-11-01 10:30

> [...]
10
> min på at varme op og selv når den er varm så tager det vildt lang tid før

Hmm, der er jeg uenig. Den er godt nok ikke hurtig til at starte op, meen
mere end 2-3 minutter tager det ikke her.

> Endnu mere sygt er det at man ikke kan bruge en farvelaser til at lave
> overhead med fordi lyset dårligt kan trænge igennem farverne og derfor får
> man sort/hvide overhead.

Vi bruger den til overheads, det eneste er at den krøller overheadsene en
lille smule.

> Den skal ofte have skiftet en af farvetonerne eller billedtromlen så
billig
> i drift er den bestemt heller ikke.

Jeg har lige kørt en status på vores 4550N og Cyan som snart skal skiftes
har været brugt på 5.000 sider, men tromlen som lige er blevet skiftet har
kun kørt 4700 sider, men den skal vist også bruges for hver af farverne +
sort så det tal skal vist ganges med 4. Men enig selve tonerne koster vist
11-1200 kr. pr styk.

Det var til gengæld pænt billigt.

--
Mvh Jesper (Deaster)