sår på poten
Fra : Bettina

Dato : 27-11-01 08:37

Hej med jer

Mocka har de sidste par dage humpet noget rundt. Jeg kunne ikke helt finde
ud af, om det var benet der gjorde ondt, eller det var poten.
Efter mange forgæves forsøg, lykkedes det mig endelig at "få lov" til at se
på hendes pote og pyhha. En stor luns af trædepuden er skåret af. Så tror da
pokker hun humper.
Men hvad gør man ved det? Jeg har tænkt mig at gå på apoteket i dag og købe
noget klorhexidin-salve og få smurt på, men hun slikker det vel bare af så
snart hun får chancen.
Er der andet man skal gøre? Det nytter ikke noget at forsøge at vaske hendes
pote, det får jeg aldrig nogen sinde til at lykkedes. (jeg kan se en 5
liters balje med vand og sæbe ud og hele gulvet). Højst et hurtiugt
brusebad, men ikke noget med poten i blød i 5 minutter.

Men den lille episode har da i hvert fald mindet mig om, at jeg skal ha øvet
hende i, at jeg godt må nusse, rode og rave ved hende alle vegne, selvom det
måske gør lidt ondt.
Er du gal hvor er der meget lyd i den hund. Man tror hun er døden nær, bare
man nærmer sig et sted hun har ondt. Heldigvis snapper hun ikke ud eller
noget, men hyyyyl, hvor er det slemt for lille Mocka.
tsktsk.

Bettina

Fra : Jo-Ann

Dato : 27-11-01 11:07

Hej Bettina !

Ja, der er vist noget du skal huske at træne noget mere der ! Husk også at
se tænder (mund) på hende...mine kære ridgeback har da i årenes løb stjålet
lidt af hvert (spiseligt naturligvis) men vi har altid kunne fiske det
næsten op af halsen på dem.

Mht. poten. Det lyder som det er et stort stykke. Issa har også engagn gjort
"noget lign" ved sin pote (gætter jeg på, har jo ikke set Mocka's pote).

Vi forsøgte med salve og forbindinger i noget tid..men det gik slet ikke.
Til sidst gjorde dyrlægen noget jeg synes var meget drastisk. Han brændte
nemlig hele "hullet" på poten...så der blev faktisk et mindre brandsår...men
gæt engang...det hele utroligt hurtigt !

Men jeg ville da tage en tur forbi dyrlægen med det ! Han vil sikkert sidde
en forbinding på, og hvis det lykkedes ham at give hende en forbinding på
som hun ikke får af, så vil jeg MEGET GERNE vide hvordan han har gjort

Mvh

Jo-Ann

Fra : Bettina

Dato : 27-11-01 13:30

"Jo-Ann" <joann@rhodesian-ridgeback.dk> wrote in message
> [...]
stjålet
> lidt af hvert (spiseligt naturligvis) men vi har altid kunne fiske det

Nå, er Issa også et madøre? Ja DET kender jeg i hvert fald ikke *G*
Men det er heldigvis noget vi har trænet helt fra hvalp, hun brokker sig
ikke når jeg stikker hele hånden ind i munden på hende, hvilket unægteligt
har været nødvendigt indimellem. Heller ikke tandvisning er det store
problem, men lidt træning vil nok ikke skade der heller.

> [...]
> nemlig hele "hullet" på poten...så der blev faktisk et mindre
brandsår...men
> gæt engang...det hele utroligt hurtigt !

puhha, det lyder ikke rart. Jeg ved ikke om det er nødvendigt. Hullet er på
størrelse med en 10-øre vil jeg skyde på (er det 25-ører i dag mon?)
Har lige spurgt min bror, hvis dejlige hund har en stor tendens til at
smadre poterne når han snalrer rundt alle vegne. Han nøjes med salve. Både
pga det umulige i en forbinding, men også fordi det som regel heler rimelig
hurtigt af sig selv.
Jeg vil selvfølgelig bare gerne undgå betændelse.

> [...]
> en forbinding på, og hvis det lykkedes ham at give hende en forbinding på
> som hun ikke får af, så vil jeg MEGET GERNE vide hvordan han har gjort

hihi....det kan jeg vist ligeså godt opgive på forhånd, jeg tror ikke der er
meget hjælp at hente der.

Bettina

Fra : coppi

Dato : 06-12-01 22:36

"Bettina" <pruehs@mocka.dk> skrev i en meddelelse

Hej Bettina.

Hvis mine hunde har skåret derse poter får de altid en børnesok på .

den bliver selvfølgelig skiftet, hvis den bliver våd.

Om aftenen inden vi går i seng, bliver poten vasket, tørret rigtig godt, og
får strømpe på.Nu er det ikke for at prale, men derefter får de at vide,at
de skal holde sig fra den, og det gør de så !!
Hvorfor ved jeg ikke, men det gør de altså, og såret er som regel nogenlunde
i orden efter et par dage.
Men nu har vi jo også altid dyrlæge Smeds salve i huset,som både bedøver og
heler.

coppi