ADSL teknisk set
Fra : Svante Vinther

Dato : 27-11-01 06:05

Hej ADSL gruppe.

Hvordan ser ADSL ud rent kabelmæssigt?
Sættes der en box op i huset, som med ISDN?
Skal man tilslutte enten en router eller et modem til denne box?
Er boxen allerede et modem?
Hvis man selv laver sig en linux-router, vil man så bare kunne slutte den
til denne box?

M.v.h. Svante

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-11-01 09:59

"Svante Vinther" <yeah@right.com> wrote in message
> Hvordan ser ADSL ud rent kabelmæssigt?
> Sættes der en box op i huset, som med ISDN?

Der sættes minimum en boks op.

> Skal man tilslutte enten en router eller et modem til denne box?

Kommer an på om det er BB eller ej.

Ved BB er det et modem, som så skal ha' en switch eller hub ved dynamiske IP
eller en router ved statisk IP.

> Er boxen allerede et modem?

Ja (ved BB).

> Hvis man selv laver sig en linux-router, vil man så bare kunne slutte den
> til denne box?

Ved BB, ja.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Benito

Dato : 28-11-01 02:26

Hos Orange, hvor jeg har et 512/128-modem (Rokken) er der ingen boks. Kun et
lille delefilter
som sættes i telefonstikket. Heri sætter man det medflg. kabel som ender i
et 2-delt kabel.: et til modem og et til USB-porten. Derefter bruger man den
medflg. inst.-cd og vupti så er du på. Enormt nemt at installere og kører
super hurtigt og stabilt.(Efter sigende den mest stabile løsning ligfe nu).

Det skal dog lige siges at det ikke er den løsning man skal bruge, hvis man
skal have flere maskiner på.
--
§ ?
(*-*) Benito \(*.*)/

Fra : alwresuihalert

Dato : 27-11-01 20:00

snip
> Hvis man selv laver sig en linux-router, vil man så bare kunne slutte den
> til denne box?

Hvis det er med router, virker den med stort set alle styresystemer.

Fra : Jens

Dato : 27-11-01 22:31

"Svante Vinther" <yeah@right.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er boxen allerede et modem?
> Hvis man selv laver sig en linux-router, vil man så bare kunne slutte den

Jeg har benyttet denne Linux firewall (http://www.smoothwall.org) med held
på både BB|ADSL, NetExpress ADSL samt Pro@ccess ADSL.

Jens

Fra : Svante Vinther

Dato : 28-11-01 05:15

Hej igen

> Jeg har benyttet denne Linux firewall (http://www.smoothwall.org) med
> held på både BB|ADSL, NetExpress ADSL samt Pro@ccess ADSL.

Og det er netop den jeg har fået anbefalet :).
Så den ryger i den gamle pentiums!

M.v.h. Svante