Erfaringer med Pro@ccess ADSL hos Zillion.~
Fra : Alex Tiedemann

Dato : 26-11-01 23:29

Hej med jer,

Hvad har i af erfaringer med Pro@ccess ADSL hos Zillion.dk ?

Hvor stabilt er selve forbindelsen, deres news-server, deres
smtp-server og er der god kundeservice ?

Tænker på en 256/1024 (Upstream/Downstream) forbindelse.

Havde på et tidspunkt Pro@ccess ISDN, som kørte rigtigt glimrende, god
kundeservice, og de meget få gange der opstod problemer blev de
udbedret ret hurtigt og der var altid nogen som havde styr på tingene.

Er det ligesådan med Pro@ccess ADSL ?

Sidder og nyder en Orange, juice altså, ikke ISP'en, for der køres
lige nu V.90 igen, selvom man har en ADSL forbindelse ...

Hvad er iøvrigt den normale tid på oprettelse af en Pro@ccess ADSL
forbindelse ?

Kræver det at man har fastnet telefon hos TDC, for at man kan have
Pro@ccess ADSL ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 26-11-01 23:44

Alex Tiedemann <Xati@polsas.dkX> wrote:

> Hej med jer,
>
> Hvad har i af erfaringer med Pro@ccess ADSL hos Zillion.dk ?
>
> Hvor stabilt er selve forbindelsen, deres news-server, deres
> smtp-server og er der god kundeservice ?

Jeg havde en Pro@ccess 256/256 i et års tid indtil august i år. Det
kørte rigtigt godt i hele perioden og først i den sidste måned havde jeg
egentlige problemer med linien. Jeg har nu skiftet til BredBånd ADSL, da
jeg gerne ville slippe af med TDC's SpeedStream 5711 router, som man
ikke selv må konfigurere.

News-serveren er den normal TDC-server, som har haft kæmpe-problemer her
på det sidste, men ellers er den OK. Hvis man bruger de binære grupper
er den vist ikke så fed, men det gør jeg ikke.

Kundeservicen er i top, da der stort set ikke er ventetid på support, i
modsætning til TDC's privat-forbindelser. Selvom det koster ekstra at
have 24 timers support, så er det dog muligt at få fat i dem døgnet
rundt og fejlmelde sin linie. De har ihvertfald været flinke for mig,
når jeg ringede ind.

> [...]
> kundeservice, og de meget få gange der opstod problemer blev de
> udbedret ret hurtigt og der var altid nogen som havde styr på tingene.

Se ovenfor.

> Kræver det at man har fastnet telefon hos TDC, for at man kan have
> Pro@ccess ADSL ?

Ja.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 27-11-01 00:04

Hej René,

On Mon, 26 Nov 2001 23:43:44 +0100,
rfn@altavista.net (René Frej Nielsen) wrote:

>Jeg havde en Pro@ccess 256/256 i et års tid indtil august i år. Det
>kørte rigtigt godt i hele perioden og først i den sidste måned havde jeg
>egentlige problemer med linien. Jeg har nu skiftet til BredBånd ADSL, da

Ok, det lyder jo fino.

>News-serveren er den normal TDC-server, som har haft kæmpe-problemer her
>på det sidste, men ellers er den OK. Hvis man bruger de binære grupper
>er den vist ikke så fed, men det gør jeg ikke.

Ok, bare alle indlægene er der, og at det virker med binære grupper de
gange man skulle få brug for at poste noget i dem.

> [...]
>have 24 timers support, så er det dog muligt at få fat i dem døgnet
>rundt og fejlmelde sin linie. De har ihvertfald været flinke for mig,

Mægtigt, det lyder som da jeg havde ISDN.

Mange tak for info.

Hvordan kører TDC bredbånd i forhold til Pro@ccess ?

--
Mvh.
Alex T.

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-01 19:21

> [...]

> gange man skulle få brug for at poste noget i dem.

> Mægtigt, det lyder som da jeg havde ISDN.

Det kører såmænd OK, men jeg har da haft flere nedbrug på de 4 måneder
end med Pro@ccess. Det kan dog sagtens være tilfældigheder, da det vel i
høj grad kører på samme udstyr...

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 27-11-01 11:19

Den Mon, 26 Nov 2001 23:43:44 +0100, skrev rfn@altavista.net (René Frej
Nielsen) :

>Ja.

Nej.
Hvornår mon vi får manet den fejltagelse i jorden :)

- Jørgen

http://proaccess.jth.net/
http://dns.jth.net/ Godk. DNS servere m. dyn. IP samt domænesalg
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-01 19:21

Jørgen Thomsen <un@s.jth.net> wrote:

> Den Mon, 26 Nov 2001 23:43:44 +0100, skrev rfn@altavista.net (René Frej
> Nielsen) :

> Nej.
> Hvornår mon vi får manet den fejltagelse i jorden :)

Der kræves ihvertfald en linie med abonnement, om det så skal være hos
TDC er jeg lidt mere udsikker på. Jeg har netop oprettet en Pro@ccess
hos mit arbejde og der _krævede_ de en telefonlinie med abonnement på.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : *Xray

Dato : 27-11-01 11:45

"René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse

> News-serveren er den normal TDC-server, som har haft kæmpe-problemer her
> på det sidste, men ellers er den OK. Hvis man bruger de binære grupper
> er den vist ikke så fed, men det gør jeg ikke.

De binære grupper kører da fremragende og har gjort det i lang tid
efterhånden.

*Xray

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 27-11-01 19:21

*Xray <mrsmooth@NOSPAMprivat.dk> wrote:

> "René Frej Nielsen" <rfn@altavista.net> skrev i en meddelelse

> De binære grupper kører da fremragende og har gjort det i lang tid
> efterhånden.

Jeg skrev _vist_, da jeg som sagt ikke selv bruger det. Der har da været
megen dårlig omtale af newsserveren mht. binære grupper, så det undrer
mig, hvis du slet ingen problemer har haft!

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : *Xray

Dato : 27-11-01 23:37

> Jeg skrev _vist_, da jeg som sagt ikke selv bruger det. Der har da været
> megen dårlig omtale af newsserveren mht. binære grupper, så det undrer
> mig, hvis du slet ingen problemer har haft!

Jo, der har da været problemer for et stykke tid siden, men da TDC har fået
en ny, større og bedre newsserver, synes jeg ikke fortiden skal skræmme nye
kunder væk :)

*Xray

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 28-11-01 18:11

> [...]

> en ny, større og bedre newsserver, synes jeg ikke fortiden skal skræmme nye

Det er i orden... den kører jo også rigtigt godt for tiden

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-11-01 11:52

"Alex Tiedemann" <Xati@polsas.dkX> wrote in message
> Kræver det at man har fastnet telefon hos TDC, for at man kan have
> Pro@ccess ADSL ?

P@ ADSL kræver en fastnetlinje, som du så skal betale abonnement af. Men
hvem du har abonnementet hos, er dit valg.

--
Bjarke Andersen

Fra : Frans Meyer

Dato : 28-11-01 00:01

Rigtig gode! Jeg har 15 kunder som har dét. 5 mere kommer på i løbet af de
næste 2 mdr.

Deres kunde support (8080 8065) er tiptop - sågodt som ingen ventetid, og
meget kompetente.
News serveren har haft lidt problemer på det sidste.

SMTP serveren er tiptop.

Og vigtigt: nu er deres interface Ethernet og ikke mere ATM.
Dvs. du kan tage en hvilken som helst Ethernet-Ethernet router osv... og
smække på.
Eller 2 ethernet kort i en PC, router software / firewall osv....

Hvis man før har brugt CC's 1-Meg modem, og har været glad for det, fordi
man har kunne bruge sin egen router - er Pro@ccess ADSL værd at overveje,
pga. deres Ethernet interface.
Det lade til at de (CC) nu er igang med at fase alle 1-Meg modemer ud.

mvh
Frans

Fra : Alex Tiedemann

Dato : 02-12-01 02:54

Hej,

Mange tak for jeres indlæg om Pro@ccess.

--
Mvh.
Alex T.

Fra : Mus

Dato : 06-12-01 23:51

> [...]
>
> Hvor stabilt er selve forbindelsen, deres news-server, deres
> smtp-server og er der god kundeservice ?

Jeg har heller ikke problemer, har kun haft ET reelt nedbrud, inden for de
sidste 10 mdr. som var i orden efter 2-3 timer, samt 2 gange hvor jeg
genstartede router og siemens-box. Er også blevet behandlet godt af
kundeservice.(Det er jo også et erhvers abonnement)

Michael
2200 Kbh.

Fra : Henry Lerche

Dato : 12-12-01 21:31

> kundeservice.(Det er jo også et erhvers abonnement)

Ja det er det, men det er nu kun selve prisen som er den store forskel, det
vil du opdage hvis du en dag skulle komme ud for at din Pro@ccess går
ned....