Tyverisikring af PC?
Fra : Thomas

Dato : 26-11-01 13:20

Hvordan tyverisikrer man bedst sin PC? Bolter man den fast i gulvet eller
hvad gør man?

Gode ideer og løsninger er meget velkomne.

MVH

Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 26-11-01 14:13

Låser den inde i et pengeskab :). Det hjælper (IMO) ikke så forfærdelig
meget at låse kabinettet fast (som min skole gør) for man kan jo bare åbne
den og snuppe indmaden. Så står du tilbage med et tomt kabinet, og det er
vel næppe det dyreste i din computer.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Christian Riis

Dato : 26-11-01 15:36

> Gode ideer og løsninger er meget velkomne.

Cement er din ven: http://www.uoe.dk/csworld/security.html

:) Christian

Fra : Devast8or

Dato : 26-11-01 15:44

LOL, griner side. Man kunne også sætte den herind hvis man gerne vil have at
den virker: http://www.thebunker.net/ :)

Deavst8or

--
Spamfilter activated

Fra : --==BMF==--

Dato : 26-11-01 15:36

Det bliver bare lidt svært at opgradere
--
Mvh. BO
Remove "nospam" in e-mail

Fra : Henning

Dato : 26-11-01 15:45

On Mon, 26 Nov 2001 13:19:44 +0100, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

>Hvordan tyverisikrer man bedst sin PC? Bolter man den fast i gulvet eller
>hvad gør man?

Der findes en alarm til indbygning, som aktiveres ved at computeren
enten skrues fra hinanden eller flyttes. 120dB skulle være nok til at
forskrække enhver!

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-01 08:49

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan tyverisikrer man bedst sin PC? Bolter man den fast i gulvet eller
> hvad gør man?
>
> Gode ideer og løsninger er meget velkomne.

Jeg har på et firma set deres computere låst inde i specielle bokse beregnet
til til det. Det var stålbokse med udluftning og udgange til kabler og lign.
Jeg tror, de hed noget med Little Giant Box ell. lign.
De er helt sikkert afsindigt dyre, men man skal være en meget målrettet og
ihærdig tyv for at rende af med box og computer.
En anden løsning er sensoraktiveret kold røg i lokalet (jeg går ud fra, at
det er til et firma) En sensoralarm indhyller lokalerne i en fuldstændig tæt
tåge på sekunder. Røgen er så effektiv, at tyvene sjældent kan finde ud
selv, inden politiet er fremme(altså hvis alarmen først aktiveres, når de er
kommet et stykke ind i lokalerne.)
Røgen er uskadelig for mennesker og udstyr og noget af det mest effektive,
der findes.
Men det er også dyrt!

Best regards

Jesper
--
Det er menneskeligt at fejle, men hvis man ønsker virkeligt at lave kage i
den, må man tage en computer til hjælp

Fra : Thomas

Dato : 27-11-01 09:33

> [...]
> De er helt sikkert afsindigt dyre, men man skal være en meget målrettet og
> ihærdig tyv for at rende af med box og computer.

Det er meget dyrt, og da det er en del PC'ere der er tale om, så er det en
større udskrivning. Jeg håbede derfor på, at I havde en
gør-det-selv-løsning. Måske man skulle skrive til Det Leth'...

> [...]
> kommet et stykke ind i lokalerne.)
> Røgen er uskadelig for mennesker og udstyr og noget af det mest effektive,

Dog ikke så dyrt som de specielle kabinetter, vi har bestilt det, men indtil
vi får det sat op, så vil vi geren have en anden og bedre løsning end at
tage dem med hjem hver aften (ok den bliver måske ikke bedre, men noget der
er ligeså effektivt).

MVH

Thomas

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 27-11-01 09:19

Thomas wrote:

> Måske man skulle skrive til Det Leth'...

Jeg tror ikke han kan hjælpe. Koldpresset linolie hjælper vist ikke her

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 27-11-01 11:03

> [...]
> vi får det sat op, så vil vi geren have en anden og bedre løsning end at
> tage dem med hjem hver aften (ok den bliver måske ikke bedre, men noget

Ok! så 8 sultne Dobermann Pinchers og en psykotisk gut med et haglgevær da

Det skulle være suverrænt i effektivitet.
Enhver tyv prøver kun en gang!
Spøg til side

Det kan da ikke tage så lang tid at få sat et røganlæg op!
Jeg tænker, at det vil tage mere af jeres tid at rode med kvarte og halve
løsninger end at rykke for, at installationsfirmaet tager sig sammen.

Indtil da - Tag Pc'erne med hjem!!! eller lås dem inde eller hyr en
nattevagt - hvad der nu er billigst og nemmest.

Best regards

Jesper

Fra : Thomas

Dato : 27-11-01 13:50

> Ok! så 8 sultne Dobermann Pinchers og en psykotisk gut med et haglgevær da

Er du klar over hvor meget sådan nogle hunde spiser hver dag? Da man ikke
kan forvente at der kommer indbrudstyve hver dag, skal der jo stilles mad
frem, og det koster

> Det kan da ikke tage så lang tid at få sat et røganlæg op!
> Jeg tænker, at det vil tage mere af jeres tid at rode med kvarte og halve
> løsninger end at rykke for, at installationsfirmaet tager sig sammen.

Nej det gør det heller ikke, men vi skifter samtidig alarmselskab, og mens
vi venter på det, så har vi allerede haft indbrud nr. 2.

> Indtil da - Tag Pc'erne med hjem!!! eller lås dem inde eller hyr en
> nattevagt - hvad der nu er billigst og nemmest.

Gør vi også, så jeg ville gerne have set tyvene i ansigtet, da de fandt ud
af, at der ikke var en eneste PC'er i hele huset Men det er træls og
besværligt at slæbe alle de maskiner med hjem hver dag.

MVH

Thomas

Fra : Erik G Christensen

Dato : 27-11-01 09:34

Thomas wrote:

> Hvordan tyverisikrer man bedst sin PC? Bolter man den fast i gulvet eller
> hvad gør man?

På de landbrugsskoler, jeg har besøgt, har jeg set følgende løsninger :

1. fastspænding med beslag på EDB-bord
2. Indbygning (to og to) i metalramme med flise i bunden.
3. Metalbur opspændt på væg med plads til to stk, lukket med møtrikker.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy