halvdød pc
Fra : Karsten Klit

Dato : 26-11-01 11:59

Hej
Min computer holder nogle gevaldige pauser ind imellem ( 30 - 60 sek.)
Når jeg lukker ned eller genstarter kommer der tit et vindue med følgende
tekst " win 95 rpc wmsg window" er der nogen der har erfaringer med dette ?
Gerne news + mail

MVH
Karsten

Fra : ~^¨¨¨¨Dr@Z0ne¨¨¨¨^~

Dato : 26-11-01 13:11

Hej.
Du er blevet inficeret med noget spyware. Jeg har selv haft samme problem.
kør msconfig (start-kør skriv msconfig)
i msconfig går du til fanen "start" sla webhanser fra. og dit problem skulle
være løst. Hvis ikke så prøv at trykke "crtl+alt+del" og luk nogle af de
programmer som du måske ikke ved hvad er.

eller læs dette som Ammiz wrote

""NETOP - og sådan fjerner du problemet:
Jeg har netop kæmpet med et lignende problem, som satte min PC helt ud
af drift, hvad angår åbning/lukning af programmer samt installation af
programmer fra CD.
Først gennemgik jeg alt i msconfig > start. Jeg fandt specielt en
startfil jeg ikke kunne genkende: webHancer den skulle så findes under
C: > Program Files > webHancer > Programs > whAgent.exe
I kontrolpanel > tilføj/fjern programmer fik jeg slettet den, men det
var ikke helt nok.
Så var der reg.databasen. Og BINGO, dér havde den puttet sig ind, ikke
mindre end 9 forskellige steder. Nu er alt snulderet fjernet og min PC
kører perfekt igen.
Reg.databasen kommer jeg hurtigt til sådan: Norton Utilities > Norton
Registry Editor > edit > find (i dit tilfælde webHancer samt
whAgent.exe).
Eller se efter i Start > Kør > msconfig, - om du pludselig har et
program
liggende som du ikke mener at kende til, undersøg hvad det er og hvis du
ikke mener at kende det, så slet det som ovenfor beskrevet.
Jeg er spændt på at høre om det også lykkes for dig!""

Fra : .Erik

Dato : 26-11-01 23:47

Det er noget nemmere at installere ad-aware, som detecter og fjerner en hel
del spyware : http://www.lavasoftusa.com/index.html

Vær dog opmærksom på at de programmer der har bragt spywaren med sig normalt
ikke vil starte hvis spywaren fjernes.

(jeg svarer kun i dk.edb.system.ms-windows, da TDC ikke tillader x-posting)

mvh Erik