Prisleje på 500 Liters akvastabil effectli~
Fra : Frank

Dato : 26-11-01 10:43

Hej,

Hjælp mig lige her:

Jeg skal sælge nedenstående til en kammerat, men jeg aner ikke hvad
prislejet skal være - Kan I hjælpe med en fair pris ? Og Steen (køber) - Du
skal ikke bidrage under falsk navn

530 L sort akvastabil effectline uden ridser og med original amatur med 2
rør.
Sort original undermøbel med skab og hylder.
Eheim 2260 spandpumpe med slanger og indmad.
Varmelegme
Back to nature baggrund

Guidelines please ?

Mvh
/Frank

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 10:59

Nu ved jeg ikke hvor gammelt det er, men min pengepung ville sige
omkring 2500-3000 for brugt, måske lidt mere da den baggrund er med,
ved ikke hvad deres brugt værdi ligger på, ed bare at de er dyre fra
ny af.

Du kan også lave den udregning at du tager nyprisen på akva, armatur,
skab og baggrund og siger halv pris hvilket de fleste ting sælges for
i dba.

Mvh.
Jesper

Fra : Frank

Dato : 26-11-01 12:13

2500,- ?????

Nå ja - Okay - Jeg glemte at sige at det skulle være seriøse bidrag

/Frank

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 26-11-01 16:55

Det var skam Seriøst, især hvis du læser det indlæg der kom senere,
jeg tog også den forholdsregel at jeg ikke vidste hvad baggrunden
kostede. Derudover nævnte jeg også en anden udregnings model.

Så helt tabt på gulvet er heg nu ikke, såeh, lad du bare være og føle
dig såret hehe, for du bliver ikke rig af at sælge brugt akva udstyr

Det er ligesom folk der sælger PC'ere i den blå avis, de regner med de
får 6000,- for deres 2-3 år gamle model fordi de gav 20.000 for den
dengang, men nu kan man købe en splinter ny som er 100 gange bedre for
de 6000 de vil have deres gamle spand............

ikke helt fair sammenligning men nok til at folk burde få øjnene op
for det

Mvh.
Jesper

On Mon, 26 Nov 2001 12:13:04 +0100, "Frank"

Fra : Frank

Dato : 28-11-01 08:15

Kære Jesper,

Her i Jylland her vi en gylden regel: Hvis ikke man har noget fornuftigt at
sige så skal man holde sin mund Hvor kommer du fra ?

Man kan sgu da ikke give et bud på en pris imens man tager det forbehold at
man ikke aner hvad det koster - Så er man sgu underfrankeret.....

Og jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om at blive "fed" af at sælge
akvarier - Og alt dit pis om Pc'ere i den Blå avis - Ja - skriv det i en txt
fil og slet den bagefter - Jeg og sikkert flere andre gider ikke høre om det
i en akvarie gruppe.

Fra : Jan Boegh

Dato : 28-11-01 08:46

"Frank" <frankwodstrup@mail.tele.dk> wrote in message

> Her i Jylland her vi en gylden regel: Hvis ikke man har noget fornuftigt
at
> sige så skal man holde sin mund

Til gengæld ville en ægte jyde der handler ikke råbe ud på markedspladsen
for at få at vide hvilken pris han skal sælge for.
Prøv at gøre det på Hjallerup marked. Så kan du jo se hvor mange seriøse
svar du vil få?

> Hvor kommer du fra ?

Du må da vist selv være tilflytter fra øen)

mvh
Jan
- der selv er wendelbo...

Fra : Jesper Bohmann

Dato : 28-11-01 10:16

for at glæde dig så bor jeg i jylland

desuden gav jeg kun en vejledende pris, da man på ingen måde kan give
en pris på noget man ikke kan se, lad os se på varerne live så kan vi
snakke hehe

og hvis du ikke selv ved hvad du skal tage for det, hvorfor så slagte
andre når de giver deres mening? du spurgte jo selv

så skriv en newspost og så slet den istedet for at sende den

over and out

On Wed, 28 Nov 2001 08:15:02 +0100, "Frank"

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-11-01 12:36

> [...]
> rør.
> Sort original undermøbel med skab og hylder.
> Eheim 2260 spandpumpe med slanger og indmad.

Jeg tror nok jeg synes 4500-5000 kroner vil være rimeligt. Jeg går ikke ud
fra at der er ældre end maks to år?

Torben

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 16:01

Kr. 5000??? Du kan næsten købe et nyt for de penge!

Glem det. kr. 3000(måske 3500 hvis det er i perfekt stand) får han max,
med mindre han finder en "nybegynder" som vil give kr. 5000.

/Thomas

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 26-11-01 18:34

> Kr. 5000??? Du kan næsten købe et nyt for de penge!

I henhold til Avifauna priser koster det han nævner, excl. back to nature
baggrund, varmelegeme og filterindmad, sammenlagt 7766 kr. En back to nature
baggrund der passer til akvariet koster 4129 kr. Altså ialt 11895 kroner.

Med forbehold for alderen på akvariet, vil jeg stadig holde på, at en pris
på 4500-5000 kr. er rimeligt. Og jeg er trods alt ikke nybegynder.

Torben

Fra : thomas schreiber

Dato : 26-11-01 18:33

Godt der er andre forhandlere end avifauna så, hva'?
Hvis det er så god en pris, syntes jeg du skal slå til mens du har chancen.

Fra : Torben Mathiassen

Dato : 28-11-01 12:33

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en meddelelse
> Godt der er andre forhandlere end avifauna så, hva'?

Hvis du kender en forhandler hvor man kan få alt det han nævner for omkring
5000 kr. i nykøb, vil jeg da gerne have navnet på ham. For der kunne jeg da
godt tænke mig at handle fremover.

Torben

Fra : Frank

Dato : 28-11-01 08:17

"Torben Mathiassen" <torben.mathiassen@get2net.dk> wrote in message

Not!

> [...]
nature
> baggrund der passer til akvariet koster 4129 kr. Altså ialt 11895 kroner.

Næsten rigtigt - Undermøblet er med skabe og derfor 1500,- dyrere.

Takker for hjælpen.

/Frank