MSSQL : Transactions
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-11-01 09:54

Jeg har en række SQL-queries, som jeg gerne vil have puttet noget
transaction-logik omkring. Jeg har læst i BOL om det, men jeg synes ikke, at
det er helt entydigt. Derfor har jeg et par spørgsmål til jer:

Jeg kommunikerer med min database via ADO

1.
Er jeg nødt til at anvende stored procedures for at kunne anvende
transactions ... eller er det muligt via ADO at sende en (simpel) SQL-streng
til min database ... der så vil blive opfattet som en transaction ?

2.
Vil følgende SQL-streng blive opfattet som en transaction, hvis jeg sender
den til min db ?

BEGIN TRANSACTION
INSERT INTO Table1 (id1) VALUES (1);
UPDATE Table2 set id2 = 2 WHERE id1 = 1;
COMMIT

pft,

:)

--
Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Gad vide hvor lang tid der går, inden danskerne
finder ud af, at de har købt katten i sækken til valget ...

Fra : James Olsen

Dato : 26-11-01 18:57

Tag et kig på følgende :

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/ado270/htm/