Dele internetforbindelse - Win95/WinXP
Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 25-11-01 21:55

Jeg har lige sat et lokalt netværk op mellem min ny WinXP maskine, og den
gamle med Win95.
Min ISDN opkobling ligger på den gamle.
Nu vil jeg også gerne kunne kalde min udbyder fra XP maskinen via delt
internetforbindelse.
Dette kan jeg ikke få til at virke.
Ved nærlæsning af dokumentationen på XP maskinen får jeg den opfattelse,
at man skal have mindst Win98 på værtsmaskinen, for at dette kan lade sig
gøre.
Er dette korrekt opfattet?

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 25/11-2001 klokken 21:55)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 26-11-01 14:07

> Ved nærlæsning af dokumentationen på XP maskinen
> får jeg den opfattelse, at man skal have mindst Win98
> på værtsmaskinen, for at dette kan lade sig gøre.
> Er dette korrekt opfattet?

Ja, desværre - mindst Win98se.

Men du kan finde Sygate, det skulle kunne klare det.
<http://www.sygate.com/free/default.php>

Mvh.
Mikael

Fra : Kjeld Nielsen

Dato : 27-11-01 00:37

Den 26/11-2001 klokken 14:06, skrev "Mikael Nørrelund Andersen"
<noerrelund@pc.dk> i <3c023dae$0$767$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> Ja, desværre - mindst Win98se.

> Men du kan finde Sygate, det skulle kunne klare det.
> <http://www.sygate.com/free/default.php>

Tak for svaret.
Ja, jeg fandt en reference til Sygate i et andet indlæg.
Hentede en kopi hjem, og forsøgte at installere.
Installationen krævede, at Jeg havde DUN 1.3 og Winsocks 2.0 - mindst.

Den update hentede jeg også - og installerede - og rebootede.

Men, Sygate installationen brokker sig stadig over disse 2 filer. Det skal
der forskes noget mere i, når jeg ellers får tid.

Med venlig hilsen,
Kjeld
Kjeld Nielsen <kjeldn@ddf.dk>
(Skrevet d. 27/11-2001 klokken 00:37)