Kat. 5 kabler
Fra : rondo

Dato : 25-11-01 19:38

Jeg er blevet i tvivl om hvor store segmenter kategori 5 netværkskabler
tillader. Er det 100 eller 500 meter? Hvis nogle kan hjælpe, ville det være
helt fantastisk :)

rondo

Fra : Jonathan

Dato : 25-11-01 19:46

100m

Fra : Devast8or

Dato : 25-11-01 20:00

Som Jonathan siger 100 meter. Hvis det er over skal du have repeatere på,
ellers risikerer du tabte/forvanskede data.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : John Doe

Dato : 25-11-01 19:46

"rondo" <rondo@post.cybercity.dk> wrote in message
> Jeg er blevet i tvivl om hvor store segmenter kategori 5 netværkskabler
> tillader. Er det 100 eller 500 meter? Hvis nogle kan hjælpe, ville det
være
> helt fantastisk :)
Aldrig mere end 100meter imellem dine aktive komponenter på et 100Mbit
Ethernet.
PS. der er ingen grund til at xposte i hele tre grupper. Er du i tvivl om
hvilken gruppe, se www.usenet.dk

Mvh.
JD

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 25-11-01 20:18

rondo wrote:

> Jeg er blevet i tvivl om hvor store segmenter kategori 5 netværkskabler
> tillader. Er det 100 eller 500 meter? Hvis nogle kan hjælpe, ville det være
> helt fantastisk :)

Det kommer jo an på hvilket signal der skal køre over dem. Ved 100BaseTX
er grænsen 100m.
http://www.cisco.com/univercd/cc/td/doc/cisintwk/ita/nums12.htm#48875

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk
Danske nyhedsfeeds i RSS-format: http://asdf.dk/rss/1.0/

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 27-11-01 01:58

Kat. 5 kabler må max. være 90 m "ad gangen".

Fra : Martin Mann

Dato : 27-11-01 14:18

Rasmus Ipsen wrote:

> Kat. 5 kabler må max. være 90 m "ad gangen".

og de sidste 10 meter er 'reserveret' til patch kabler i begge ender.

Mvh
Martin