Overforbrug af Sessions
Fra : Kasper Katzmann

Dato : 25-11-01 18:28

Hvordan er det med de der Sessions?

Kan man benytte lige så mange man vil på
en side, eller går det ud over performance
hvis man har for mange?

Jeg er ved at lave en brugertest, hvor der kan være
f.eks. 50 spørgsmål.

Når testpersonen har svaret på alle spørgsmål, skal
han have mulighed for at gå tilbage og se hvilke han
eventuelt har svaret forkert på.
Til det formål havde jeg tænkt mig at bruge Sessions.
Dvs. at for hvert sørgsmål bliver der oprettet en Session.
Det kunne altså rende op i en del.

Er det forsvarligt?

/Kasper K

Fra : Jonathan Stein

Dato : 25-11-01 20:57

Kasper Katzmann wrote:

> Dvs. at for hvert sørgsmål bliver der oprettet en Session.

Nope, du har én session for hver bruger. Du kan så gemme flere
variable i denne session.

Jeg ville ikke være bekymret for at have 50 variable i en session -
hvor mange personer regner du med der vil bruge testen på samme tid?

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-11-01 21:23

> Kan man benytte lige så mange man vil på
> en side, eller går det ud over performance
> hvis man har for mange?

Som Jonathan siger, der der max. én Session pr. bruger, og der kan så være
flere Session Variables under hver Session.

Mange variabler i hver session kan give performance tab, hvis der er mange
samtidige brugere.
Du kan evt. lave en midlertidig database, hvor du gemmer brugernes svar i -
så har de også mulighed for at rette svarene efterfølgende.

/jesper/