ADSL på Veflinge central(Nordfyn)
Fra : MuffDiver

Dato : 25-11-01 17:22

Her Ng.
Er der nogen som mig,der har ADSL hos TDC med et Ericsson modem tilsluttet
Veflinge Central på Nordfyn????? Og har du/i tit problemer med at komme på
nettet????.
Jeg har siden d. 21-11 ikke kunnet gå på nettet og har haft ringet til
Bredbånd Hotline og det endte med at de ville fejlmelde centralen.Det er
anden gang den skal fejlmeldes.Første gang var da jeg fik oprettet ADSL
(14-9-2001) og der gik 12 dage for der var hul igennem:Det er sgu´ da for
dårligt!!!!!
Min kammerat som bor i Søndersø ca.4 km herfra har ALDRIG problemer og han
har et Siemens modem (jeg er træt af,at høre på hans hoverende
latter,hvergang der er noget galt .) Er det bare fordi jeg bor på landet og
har et Ericsson,at jeg har de problemer?????
Desværre er det kun TDC der udbyder herude,så derfor er jeg "låst" fast på
dem indtil videre.
Pt. kan jeg kun gå på nettet med mit gamle 33.6 modem,så jeg er glad for at
jeg ikke har opsagt min analoge opkobling hos Wanadoo(Orange).
Hvis der er nogen der har et svar/oplysninger ang. dette så send venligst en
mail,da jeg jo ikke er "gratis" på nettet.

På forhånd tak....

--
Mvh Tommy & Helle

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 25-11-01 17:49

"MuffDiver" <Muff-Diver@sol.dk> wrote in message

> Her Ng.
> Er der nogen som mig,der har ADSL hos TDC med et Ericsson modem tilsluttet
> Veflinge Central på Nordfyn?????

Næe,, der kan jo neppe være særligt mange tilsluttet den central

Men det er sikkert nede på centralen der er gal...

men bare rolig,,, der kan også være problemer på Siemens´s udstyr.....

Har haft et par mærkelige fejl her....

Hvor den blev smidt af hele tiden... ISDN´en gik også i koks, samtidigt...
Med at ADSL modemmet gik ned.....

Efter at have kørt sådan lidt,,, sagde de at det var indstallationen her i
huset den var gal med....

Men efter at D-slam´en var helt nede... Og den kom op igen,, har der ikke
været et eneste problem siden....

Men viser dit modem, at der er forbindelse til centralen?

Fra : MuffDiver

Dato : 25-11-01 21:51

Jep den har den gjort hele tiden og det har jeg også fortalt de forsk.
supportere jeg efterhånden har snakket med og jeg har også prøvet at
installere mit netkort,at frigøre og forny ip-adresser men der kommer bare
fejlmeddelsen:
"Kan ikke finde DCHP server forny netværkskortet".Jeg synes bare det er
træls at der skal være så meget bøvl med den central
Og selvfølgelig er det lige op til en weekend,så der bliver jo ikke gjort
noget før tidligst Mandag........
Bjarke Hansen <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en

Fra : Jens

Dato : 27-11-01 22:29

"MuffDiver" <Muff-Diver@sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "Kan ikke finde DCHP server forny netværkskortet".Jeg synes bare det er
> træls at der skal være så meget bøvl med den central

Kunne lyde som om du har et dårligt kabel mellem netkort og ADSL modem.
Prøv evt. at skifte den.....

Jens

Fra : Karsten Andersen

Dato : 26-11-01 13:25

Sun, 25 Nov 2001 17:22:09 +0100, skrev MuffDiver, på 29 linier, i
> [...]

>Veflinge Central på Nordfyn????? Og har du/i tit problemer med at komme på
Ja mit Ericsson modem har nu haft en oppe tid meget længe, lige indtil
igår.
Og har aldrig haft problemer der ikke var områdebestemt.
Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433