Kennelhoste
Fra : sus

Dato : 25-11-01 17:22

Hjælp - min golden hoster. Han bliver behandlet med penecilin og er i
bedring. Er der nogen,der ved noget om dette emne. Hvor lang tid tager det
før det er helt ovre og er der noget man skal være opmærksom på foruden at
det smitter.
Suss

Fra : Kosmonauten

Dato : 25-11-01 17:40

Hej Suss ;c)
Min egen "Spring a Dor" har selv haft en omgang.
Generelt kan siges at ugen op til hosten begynder, er din hund "smittebærer"
og derefter vil den i en periode op til 2 uger efter stadigvæk smitte andre
hunde.
Sygdommen kan vare fra udbruddet, fra 2 op til i sjældne tilfælde 4 uger.
Penicillin gives af nogle dyrlæger fordi der er en risiko for at der kan
udvikles en lungebetændelse.
Undgå at lade din hund løbe for meget, tænk på at den er svækket i denne
periode og ikke har godt af voldsom fysisk aktivitet.
Kommer der noget grønligt stads ud af næsen så er det afsted til dyrlægen.
Nogle giver deres hunde hostemedicin, andre giver kodein til at hjælpe
hunden igennem natten.
Og så er det en luftbåren virus som smitter ret hurtigt.
(Dråbeform osv.)
Selvom din hund(går jeg ud fra) er vacc. imod kennelhoste, så er det på
samme måde som den menneskelige Influenza:
Der vacc. imod den "grimme" kennelhoste, men er det en anden type som
rammer, tja, så får vores firbenede venner alligevel sygdommen.

Det kan se grimt ud, men det går heldigvis over.

Måske et for langt indlæg, men det er hvad jeg ved.

God bedring til Patienten.
Mvh
Martin og Laika

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-11-01 18:05

"sus" <suss1956@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
tager det
> før det er helt ovre og er der noget man skal være opmærksom på

Hej hvis du går ind på dette link skulle du komme ind på en side hvor
du så i alfabetet øverst oppe trykker på K finder kennelhoste og kan
læse om sygdommen ... mvh Ami ..

http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/hund_sygdomsleks
ikon.html