Suse 7.2 og Ximian
Fra : Svennemand

Dato : 25-11-01 14:42

Efter at have installeret Ximian på min Suse 7.2 kan jeg ikke starte Gnome.
Jeg har rettet fejlen med group gdm på /usr/lib/gdm som angivet på Ximian's
support side
Jeg logger in i gnomes login windue, men får alligevel KDE.

/var/log/messages :
Nov 25 13:29:27 sap-linux gdm[656]: PAM unable to
dlopen(/lib/security/pam_console.so)

Nov 25 13:29:27 sap-linux gdm[656]: PAM [dlerror:
/lib/security/pam_console.so: cannot open shared object file: No such file
or directory]

Nov 25 13:29:27 sap-linux gdm[656]: PAM adding faulty module:
/lib/security/pam_console.so

Er der nogen der ved hvad der er galt?

Mvh

Svennemand

Fra : "René Nielsen"

Dato : 25-11-01 14:57

I artikel <ky6M7.6402$TN1.623955@news000.worldonline.dk>, skrev
"Svennemand" <+++svennemand+++@yahoo.dk>:
> Efter at have installeret Ximian på min Suse 7.2 kan jeg ikke starte
> Gnome. Jeg har rettet fejlen med group gdm på /usr/lib/gdm som angivet
> Er der nogen der ved hvad der er galt?
Du har installeret PAM..?

René

--
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..
Web : [ http://www.renenielsen.com/ ]

Fra : Svennemand

Dato : 25-11-01 15:30

"René Nielsen" <mig@renenielsen.com> wrote in message
> I artikel <ky6M7.6402$TN1.623955@news000.worldonline.dk>, skrev
> Du har installeret PAM..?
>
> René

Den tør jeg ikke fjerne. Så vidt jeg ved er hele Suse distroen baseret på
PAM.

/Svennemand

Fra : Martin K. Petersen

Dato : 25-11-01 17:00

Sven> Jeg logger in i gnomes login windue, men får alligevel KDE.

Det her er ikke relateret til nedenstående PAM problem.

Har du valgt den rigtige session i menuen?

Ellers send mig en tarball af /etc/X11/gdm/Sessions/. Jeg ved ikke
lige, hvordan SuSE sætter ting op.

Sven> /var/log/messages :
Sven> Nov 25 13:29:27 sap-linux gdm[656]: PAM unable to
Sven> dlopen(/lib/security/pam_console.so)

Ximian shipper åbenbart en PAM konfigurationsfil, som er Red Hat
specifik. Du kan roligt fjerne alle linier i /etc/pam.d/gdm som
refererer til pam_console.

Mvh. Martin

--
Martin K. Petersen Cereal Bowl Engineer, Linuxcare, Inc.
http://mkp.net/ SGI XFS, Linux/PA-RISC, GNOME

Fra : Svennemand

Dato : 25-11-01 18:33

"Martin K. Petersen" <mkp@linuxcare.com> wrote in message

> [...]
>
> Ximian shipper åbenbart en PAM konfigurationsfil, som er Red Hat
> specifik. Du kan roligt fjerne alle linier i /etc/pam.d/gdm som

Der kan man bare se. Hvor dum kan man være. Jeg havde misset det med session
valget. Efter jeg rettede det - virker det. Anyways - tusind tak for fin
hjælp.

Hilsen

Svennemand