Gravhund slikker gulvet !
Fra : Lone Hansen

Dato : 25-11-01 14:16

Hej,vores gravhund på 3 år, slikker bryggersgulvet ustandslig, den har
adgang til frisk vand og foder, så hvad kan problemet være ?
mvh Lone

Fra : Jaime Lauritsen

Dato : 25-11-01 14:43

Hej Lone

Træls ide' den har der....

Hvilken slags gulvbelægning er der i bryggerset?.. hvis det er rå klinker,
kunne det tyde på at gravmand måske mangler et grundstof.. eks. kalk.

Måske er der ikke nok af et eller andet i dens foder. Det er svært at sige.
Det kan også være mere simpelt. Har I på et tidspunkt spildt et eller andet,
som så er trukket ned i gulvet, hvilket så får hunden til at slikke uhæmmet
samme sted??.

Hvis det har stået på længe, er det måske en ide' at få hunden tjekket hos
dyrlægen. Hellere køre en gang for meget end en gang for lidt

Håber I finder ud af det..

Mvh Jaime

Ros & Ris modtages gerne, ang. min nye hjemmeside. (stadig under opbygning)
www.sitecenter.dk/jaimesite

Fra : Finn Jensen

Dato : 25-11-01 16:14

"Jaime Lauritsen" <Jaime.lauritsen@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andet,
> som så er trukket ned i gulvet, hvilket så får hunden til at slikke

Jeg fik lige den tanke med salt ?.
Jeg ved dog ikke om de er begyndt at salte vejene nede ved gravmanden ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 25-11-01 16:53

> [...]
har
> adgang til frisk vand og foder, så hvad kan problemet være ?

af en eller anden grund uden at vide det med sikkerhed ledes mine
tanker hen på om det kunne være et udslag af understimulering .. mvh
Ami

Fra : Susanne

Dato : 26-11-01 09:19

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c0113f2$0$11599$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> [...]
>
> af en eller anden grund uden at vide det med sikkerhed ledes mine
> tanker hen på om det kunne være et udslag af understimulering .. mvh

Hej alle.

Ja, jeg har lige set en video med Jan Fennell ( Hende, der har skrevet " The
DogListener" )
Og der var en hund med, der slikke vægge. Især hvis der var en lysstråle der
ramte væggen. Men også ellers. De fik den til at lade være ved at kalde på
den hver gang og få dens opmærksomhed over på noget andet. Den var
simpelthen fanget i besættelsen af at slikke på væggene. Ved konsekvent at
forstyrre den i besættelsen, fik de den til helt at "glemme" det igen efter
et par uger.

Håber du kan bruge det til noget.

Susanne

Fra : MM

Dato : 26-11-01 20:33

Hej!
Ikke fordi det kan hjælpe dig særlig meget, men vores grand danois gør det
også...det er bare på et trægulv...og så på gulvtæppet...Har faktisk tit
tænkt over hvad det mon kunne skyldes
Venlig hilsen Mia

Fra : john tilsted

Dato : 07-12-01 14:13

Hej alle!

Da jeg ikke tror i har gulvtæppe på, men en form for fliser/klinker og der
er en form for
salt, som din hund kan smage, så prøv at vaske gulvet med brun sæbe og lad
den brune sæbe trænge ned en halv times tid, inden du vasker efter med rent
vand.
Den skrappe metode er, at købe GRUNDRENS og gøre det på samme måde, så
bliver dine furer samtidig rigtig pæne.
Husk på, Hvis det, vi mennersker kan lugte, kan ligge på et frimærke, fylder
hundens en
hel kvadratmeter. -----Værd at tænke på-ik´
Hilsen John
(Der har 2 hunde)