ECS K7S5A vs. Epox 8KHA+
Fra : KO

Dato : 25-11-01 14:18

Hvilket bundkort er egentligt hurtigst? Tænker i første omgang ikke på
overclocking, men chipsættet. Stabiliteten på begge kort, skulle jo være
rigtig fin. Jeg hælder mest til ECS, da det jo er hamrer billgt, kun 625
kr.!!!!!

Fra : Henning B.

Dato : 25-11-01 18:44

Hejsa.
Af egne erfaringer ville jeg holde mig væk fra ECS bundkortet da jeg synes
det er noget skrammel.
Jeg købte et ECS bundkort en 1333 mhz T-PIP 256 mb Samsung DDR ram
Og en Volcano 6cu.
Jeg monterede det hele og det kørte også fint.
Så var der en der foreslog at jeg skulle prøve at gå ind på
www.ocworkbench.com og læse lidt i deres forum.Tak skal du ha hvor var der
mange der havde problemer .
Jeg kørte så memtest86 og jeg fik et hav af ramfejl,jeg fik byttet rammene
men det var stadig det samme så satte jeg cpuen ned til kun at køre100/100
istedet for 133/133 så var der ingen problemer.
Jeg fik pengene tilbage for bundkortet og købte et Microstar bundkort og
alle delene køre fint idag uden nogen form for fejl.

MVH Henning

KO <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c00ef63$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-11-01 21:01

On Sun, 25 Nov 2001 18:43:42 +0100,
Henning B. <brockhoff@12move.dk> wrote:
> [...]
> men det var stadig det samme så satte jeg cpuen ned til kun at køre100/100
> istedet for 133/133 så var der ingen problemer.

Jeg er enig i, at man BØR køre memtest86 på enhver konfiguration,
både når man køber nyt og/eller opgraderer hardware/RAM.

Jeg har skrottet en del defekt RAM jeg har fået over tid.

Dog ikke identificeret MB problemer som her.

Men en maskine der ikke kan køre memtest86 kan ikke køre !

Fra : Bachelor®

Dato : 26-11-01 22:38

"Henning B." <brockhoff@12move.dk> skrev i en meddelelse news:57aM7.6558$TN1.668767@news000.worldonline.dk...
> Hejsa.
> Af egne erfaringer ville jeg holde mig væk fra ECS bundkortet da jeg synes
> det er noget skrammel.

Det var pænt formuleret

Fra : Lasse Bodilsen

Dato : 30-11-01 20:21

On Mon, 26 Nov 2001 22:38:13 +0100, "Bachelor®" <not.valid@nomail.org>
wrote:

>Det var pænt formuleret

Personlig vil jeg gerne rose dette bundkort, jeg har kun gode
erfaringer med det, og har samlet mange maskiner med dette bundkort i.
Servicen ved Elitegroup er helt i top. og kan kun komme på gode ord i
sammen hæng med dette bundkort.
Vil dog anbefale den nyeste version der også kan køre med AthlonXP
CPU'r.

Lasse Bodilsen <-> Sca 'at' BodyCount.dk
AMItlhon@1300/MatroxG100/256mb/13gig/Os3.9

Fra : Bachelor®

Dato : 01-12-01 01:48

"Lasse Bodilsen" <sca@bodycount.dk> skrev i en meddelelse news:prmf0ucr186e3koadh6i3btpankdglhq7e@4ax.com...

> Personlig vil jeg gerne rose dette bundkort, jeg har kun gode
> erfaringer med det,

Problemet er nok, at de har stor fejlprocent på deres kort
som desværre ikke bliver sorteret fra inden distrubition.
Jeg forstår dog ikke at det kan være rentabel.

Fra : Karsten Krambs

Dato : 21-01-02 12:27

>Problemet er nok, at de har stor fejlprocent på deres kort
>som desværre ikke bliver sorteret fra inden distrubition.
>Jeg forstår dog ikke at det kan være rentabel.

Det må være noget du gætter

Karsten

Fra : Karsten Krambs

Dato : 21-01-02 12:30

>Så var der en der foreslog at jeg skulle prøve at gå ind på
>www.ocworkbench.com og læse lidt i deres forum.Tak skal du ha hvor var der
>mange der havde problemer .
Et billigt motherboard sælger mere end et dyrt. Altså er der også en
større mængde der vil få fejl.

>Jeg kørte så memtest86 og jeg fik et hav af ramfejl,jeg fik byttet rammene
>men det var stadig det samme så satte jeg cpuen ned til kun at køre100/100
>istedet for 133/133 så var der ingen problemer.
Det lyde jo som om at det er ram der er fejlen...

>Jeg fik pengene tilbage for bundkortet og købte et Microstar bundkort og
>alle delene køre fint idag uden nogen form for fejl.

Det er jo dejligt - jeg er glad for mit ESC, og den 1000 jeg sparede
op til et ASUS motherboard købte jeg en 60Gb HD for - den er jeg glad
for.

Karsten

Fra : Bachelor®

Dato : 26-11-01 22:37

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3c00ef63$0$248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> overclocking, men chipsættet. Stabiliteten på begge kort, skulle jo være
> rigtig fin. Jeg hælder mest til ECS, da det jo er hamrer billgt, kun 625

Jeg har lige bakset en hel week-end med det bundkort og
det er det mest elendige bras jeg har set til dato. Hold dig
langt fra den. Jeg har opgivet at få den til at køre selv om jeg
efter hånden har disablet de få ting der kan disables og ingen
ekstra pci ting monteret. Den fryser konsekvent på et eller
eller andet tidspunkt når den skal til at "lave" noget.
Har forsøgt med 98se, ME og XP. XP går fint indtil jeg loader
et eller andet spil.
Der er "nul" justeringsmuligher på det kort, og chipset er
vist ikke noget at skrive om.
Det var helt dejligt at få afreageret lidt oven på den week-end,
som nu ender med, at kortet sendes retur og min kollega står
uden PC på anden uge !
Jeg fatter ikke hvordan B.J. Trading kan påstå at det er et
godt kort, så skal jeg ikke have et middelmådigt kort fra dem.
I øvrigt falder service og velvilje drastisk når de har fået pengene
i hånden i det firma. Jeg har i hvertfald handlet der for sidste
gang. De er uforskammede.

..
..

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 29-11-01 17:40

Det var da trist at læse alle de negative erfaringer med ECS'et -
www.TomsHardware.com roser det jo ellers i anmeldelsen! :(

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk

Fra : Henrik Høy

Dato : 29-11-01 23:06

In article <9u5ok7$2qvi$1@news.cybercity.dk>, mmc@nospam.dk says...
> Det var da trist at læse alle de negative erfaringer med ECS'et -
> [...]

Jeg har et kørende med en TB1400, og det er det mest stabile bundkort
til Amd jeg nogensinde har haft eller været i nærheden af.

Jeg har kun et problem med det, og det kan jeg godt leve med. Nogle
gange når jeg laver en coldboot, kommer der ikke billede på skærmen,
dvs. den går ikke engang i gang med at tælle ram op, før jeg lige har
trykket en gang på reset knappen.

Men forhold til hvad jeg har oplevet med andre bundkort gennem tiden,
synes jeg det er småting.

Venlig hilsen

Henrik

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 30-11-01 06:34

Hmmm, jer der havde problemer med det, var det med den nyeste BIOS? Jeg
kan se at der er rettet nogle forholdsvis alvorlige ting...

--
Mvh. Mogens
www.momech.dk