Spire CPU-køler - godt nok??
Fra : KO

Dato : 25-11-01 13:58

Nogen som har prøvet Spire CPU-køleren? Kan bl.a. findes her:
http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=310189
Er på små 32 Db og koster 199 kr. Nogen som vil anbefale denne, til en AMD
XP 1600 Mhz CPU? Eller vil i anbefale en anden køler?

Vil gerne have et meget lavt støjniveau, men helst ikke give mere end 3-400
kr. for køleren.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 25-11-01 14:19

KO wrote:

> [...]
> XP 1600 Mhz CPU? Eller vil i anbefale en anden køler?
>
> Vil gerne have et meget lavt støjniveau, men helst ikke give mere end 3-400

Jeg bruger selv en Titan D5T på min XP1600. (Ca. 125 kr.)
Jeg har skiftet blæseren (29 dB) til en næsten lydløs, og det ændrede
stort set ikke temperaturen (ca. 42 grader i bios).

Jeg tænker du kan sætte en Papst 19 dB blæser på, så får du samme
løsning for ca. 250 kr i alt.
Begge dele kan købes hos Studiedata.

Alternativt kan du sætte den originale blæser til 7V, det burde dæmpe
den en del.

   Venlig hilsen
      Henrik

Fra : Kristian

Dato : 25-11-01 15:04

En Microcompression Saturn II CPU-køler, Socket A, 21,5 dBa, max. 1400 Mhz
til 335 kr. hos www.shg.dk

Fra : Mikkel Lund

Dato : 25-11-01 15:12

DU kunne også kigge på en thermotake 6Cu, den med 4500 rpm. Den har en
enorm profil og der kommer virkeligt meget luft igennem. Og så koster den
kun 159 Kr hos KB-dataservise.

Fra : Hellfire

Dato : 25-11-01 15:46

"Mikkel Lund" <mikkel@hardwarefaq.dk> wrote in message
> DU kunne også kigge på en thermotake 6Cu, den med 4500 rpm. Den har en
> enorm profil og der kommer virkeligt meget luft igennem. Og så koster den
> kun 159 Kr hos KB-dataservise.

Eller ofre lidt mere (ca 300,-) og få den helt nye Volcano7 med 80mm temp.
styret blæser. Test på
http://195.184.61.141/guider/koelerguide/koelere/volcano7.htm De giver den
37 ud af 40 mulige point.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 25-11-01 16:44

> Eller ofre lidt mere (ca 300,-) og få den helt nye Volcano7 med 80mm temp.
> [...]

TweakUp.dk som har lavet testen har brugt en TBird 900@1000, og en celeron
1200@1500. Så hans konklusion med at den altid kører med 2900 rpm, er nok
ikke altid sand med hurtige Thunderbirds og måske også XP - som er
målgruppen for køleren.

Man kan lige så godt teste en ferrari i København i myldretiden. Den får
ikke lov til at vise hvad den kan. Det er ikke den første ubrugelige test
tweakup er kommet med.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Henrik V!

Dato : 26-11-01 07:38

Har læst testen, virker lovende, men jeg skal f** ikke ha nogen
temperaturstyret blæser... Du lægger MEGET mere mærke til en blæser der står
og høvler op og ned i hastighed end en, der tuller af sted med 7V...

/Henrik!

Fra : Anders Lund

Dato : 25-11-01 15:44

KO <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c00ead0$0$210$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Er på små 32 Db og koster 199 kr. Nogen som vil anbefale denne, til en AMD
> XP 1600 Mhz CPU? Eller vil i anbefale en anden køler?
se her :
http://www.edbpriser.dk/anmeldelse/mainSpireCool.asp

Mvh
Anders Lund

Fra : sune vuorela

Dato : 26-11-01 00:06

On Sun, 25 Nov 2001 13:58:10 +0100, "KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote:

>Nogen som har prøvet Spire CPU-køleren? Kan bl.a. findes her:
>http://www.shg.dk/ekstern.asp?nr=310189
Jeg har en fannertech Spire med kobberbund til at køle min duron
900@1050 - og det klarer den fint. Rigtig godt endda - jeg når
sjældent over 40 grader.

Med hensyn til støjniveauet - så kan jeg ikke høre den - tror jeg! Jeg
har nemlig to noname kabinetblæsere som hver i sær larmer som et
jetfly - selv ved 7 volt.... SÅ det er ikke spire'en der larmer!

--
Sune

Fra : Aksel

Dato : 26-11-01 21:06

Der findes flere modeller, jeg har prøvet en Spire 5E34B3-H den er opgivet
til 29 db, men det kan ikke passe, den larmer meget og køler ikke særlig
godt, her er en side med data for mange kølere, der er links til test.
http://www.heatsinkdatabase.com/

Hilsen Aksel